نجار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

با مسببان آتش سوزی‌های اخیر برخورد خواهیم کرد

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از برخورد قانونی با مسببان آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌ها و مراتع خبر داد.

برخورد قانونی مدیریت بحران کشور با محرکان آتش سوزی‌های اخیراسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین آتش‌سوزی در جنگل‌ها اظهار کرد: از عمدی و غیرعمدی بودن آتش سوزی‌های اخیر صحبتی نمی‌کنیم، اما برخی از آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌های کشور ممکن است به علت نا‌آگاهی باشد، اما انسان در این حوادث نقش اساسی را ایفا می‌کند، گاهی حتی یک ته سیگار کوچک، استفاده از تفرجگاه‌ها در جنگل‌ها موجب آتش سوزی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: چندین روز قبل متاسفانه یک ویدیویی برای بنده ارسال شد که عده‌ای از انسان‌ها درخت تنومندی را در منطقه جنگلی آتش زده و تیراندازی‌های امنیتی انجام داده‌اند که عواقب بسیار بدی را به همراه خود داشته است.


بیشتر بخوانید


نجار افزود: متولی سازمان جنگل‌ها و مراتع اقداماتی همچون تاثیرگذاری انسان‌ها را در آتش‌سوزی پیگیری می‌کند؛ حتی نیرو‌های مسلح هم با دریافت اعتبار، ما را برای پیگیری علت  آتش‌سوزی همراهی می‌کردند، اما از سال ۹۵ دیگر نتوانستیم به آنها اعتباری پرداخت کنیم.

او بیان کرد: اعتباری بالغ بر ۱۵ و ۵۰ میلیارد تومان جهت تامین وسایل اطفاء حریق در اختیار سازمان جنگل‌ها و مراتع قرار گرفته شده، اما نکته مهم این است که برای حفظ جنگل‎های کشور باید اقتصاد را بیش از گذشته به مراتع و جنگل متصل کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران در پایان گفت: همکاران ما با به زودی با افرادی که در آتش‌سوزی‌های اخیر نقش داشته‌اند،  برخوردی قانونی خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۶ تير ۱۳۹۹
طرف آب رودخانه را قطع کرد تا سد زودتر آبگیری شود و بخاطر همین اکو سیستم یک منطقه نابود شد هیچ کاریش نکردند من که چششم آب نمخوره
Iran (Islamic Republic of)
باهر
۱۶:۲۱ ۰۶ تير ۱۳۹۹
ففط اعدام کنید هیچ راه و چاره دیگری ندارند.این خیانت کاران به ملک وملت و دین و تبار و مواهب طبیعی که مربوط به نسلهای اتی است و عوامل دشمنان کینه توز مملکت ایران هستند فقط با اشد مجازات می توان جلوشان را گرفت نه با ناز و نوازش و نصیحت و التماس و ...
آخرین اخبار