نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود

نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری مرداد ۹۹ به صورت مجازی و از طریق وب سایت برگزار خواهد شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اینوتکس ۲۰۲۰ با حضور مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس، اکبر قنبرپور، رئیس نمایشگاه و سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ به شکل مجازی فرصتی ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های ایرانی حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های جهانی داشته باشند. همچنین سخنرانان و شرکت‌های خارجی بیشتری می‌توانند در نمایشگاه امسال حضور پیدا کنند. در نمایشگاه مجازی حضور شرکت‌ها و استارتاپ‌ها از شهرستان‌های کشور نیز آسان‌تر می‌شود و هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

صفاری‌نیا افزود: برگزاری نمایشگاه اینوتکس به شکل مجازی نخستین تجربه ما در برگزاری رویداد‌های آنلاین نیست. پیش از این نیز نشست «استپ» به شکل مجازی برگزار شد که تجربه موفقیت‌آمیزی بود. این امر نشان می‌دهد که مشکلات نمی‌تواند تأثیری بر زیست‌بوم علم و فناوری بگذارد.

او ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که جذب سرمایه و شبکه‌سازی در نمایشگاه مجازی به حداکثر میزان برسد. حضور ۲۵ کشور در این رویداد، نشان دهنده اهمیت اینوتکس از نگاه سایر کشورهاست.


بیشتر بخوانید


شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰

در ادامه سجاد عباسی فشمی، دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۰ بیان کرد: این دوره نهمین دوره نمایشگاه است. ثمره این حضور بیشتر از ۱۴۰ قراردادی بود که در دوره‌های قبلی نمایشگاه بسته شده است. سه هدف را در برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌کنیم؛ اول سرمایه گذاری و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری، دوم توسعه همکاری بین اجزای سیستم نوآوری و سوم افزایش شبکه سازی در اکوسیستم نوآوری.

او افزود: توسعه همکاری و مشارکت بین بازیگران کلیدی زیست‌بوم نوآوری و فناوری، جذب سرمایه برای استارتاپ‌ها و شرکت‌ها و معرفی فرصت‌های نوین سرمایه‌گذاری و همچنین شبکه‌سازی بین‌المللی و تولید محتوای ناب آموزشی سه هدف اصلی برگزاری نمایشگاه اینوتکس هستند.

دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ از امکان حضور فیزیکی محدود در نمایشگاه خبر داد و گفت: نمایشگاه امسال در دو بخش حضوری و مجازی برگزار خواهد شد و بخش‌های جدیدی نیز به این نمایشگاه اضافه شده است. برای آن دسته از بازدیدکنندگان که تمایل به حضور فیزیکی در استیج نمایشگاه را دارند، امکان تهیه بلیط حضوری به تعداد محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی فراهم است.

او افزود: برای برگزاری بخش حضوری از پتانسیل‌های پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری منطقه استفاده خواهد شد. افرادی که از شهرستان برای حضور در نمایشگاه به تهران می‌آیند امکان استقرار در هتل پارک فناوری پردیس را خواهند داشت.

عباسی فشمی بیان کرد: بازدیدکنندگانی که امکان حضور در استیج نمایشگاه را ندارند، می‌توانند با تهیه بلیطِ بازدید مجازی از نمایشگاه، علاوه بر امکان بررسی غرفه شرکت‌های مختلف و ارتباط گرفتن با آنان، امکان استفاده از سایر بخش‌های جانبی نمایشگاه همچون استیج، کافه سرمایه و ... را نیز داشته باشند. با توجه به آمار مشارکت‌کنندگان در دوره‌های قبلی و آنلاین برگزار شدن این دوره پیش‌بینی ما این است که در اینوتکس ۲۰۲۰ بیش از ۵۰۰ شرکت و استارتاپ مشارکت خواهند داشت.

دبیر اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری در مورد چگونگی بازدید از غرفه‌ها گفت: بخش اصلی نمایشگاه که بازدید از غرفه‌هاست، بر بستر مجازی برنامه‌ریزی شده و زیرساخت‌های سایت اینوتکس برای این موضوع طراحی و به روزرسانی شده است. این بخش محدود به زمان برگزاری رویداد اینوتکس نبوده و حتی پس از پایان رویداد اینوتکس امکان مشاهده غرفه¬های آن برای تمامی مخاطبان فراهم است.

لازم ذکر است نهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۲۰) به همراه تمامی رویداد‌ها و بخش‌های جانبی آن، در تاریخ ۲۲ الی ۲۵ مرداد به صورت مجازی و از طریق وب سایت و اپلیکیشن آن برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.