استاندار خراسان رضوی:

ایجاد اشتغال سیاسی‌ترین کار است

استاندار خراسان رضوی سیاسی‌ترین کار را ایجاد اشتغال برای مردم در این استان توصیف کرد و گفت: ما دولت کار هستیم و با صداقت عمل خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در نشست ویدئوکنفرانس بررسی طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی خراسان رضوی با محوریت شهرستان جغتای و حضور مسئولان اداری و برخی معین‌های اقتصادی آن شهرستان، گفت: هدف توسعه اقتصاد در هر کشوری ایجاد اشتغال پایدار است تا به واسطه آن از آسیب‌های مختلف اجتماعی جلوگیری شود.

او افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با همین نگاه برای ایجاد اشتغال پایدار در استان برنامه‌ریزی شده است.
 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ایجاد شغل پایدار می‌تواند باعث افزایش جمعیت زائران بارگاه منور امام رضا (ع) در این استان شود تا به چرخه مالی استان نیز کمک کند.
 
رزم‌حسینی بیان کرد: معین‌های اقتصادی باید بتوانند علاوه بر ایجاد اشتغال و توانمند نمودن مردم در هر منطقه، به تاریخ شفاهی آن‌ها نیز توجه کنند تا بتوانند مشاغلی را که در گذر زمان به مرور فراموش شده‌اند دوباره احیا نمایند.
 
او تصریح کرد: معین‌های اقتصادی با استفاده از ظرفیت موجود در هر روستا‌ها و منطقه با ایجاد شغل باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا شده و به امر توسعه روستایی نیز کمک می‌کنند.
 
استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی باعث ایجاد فضای وحدت در این استان شده بگونه‌ای که در یکی از شهرستان‌ها وحدت بین شیعه و سنی را در امر آبادانی عمیق‌تر کرده است.
 
رزم حسینی اظهار کرد: اگر مسئولان استانی پای کار باشند و با صداقت انجام وظیفه کنند، مردم نیز به آن‌ها اعتماد کرده و سهم خودشان را در این امر با مشارکت مالی و نیروی انسانی ادا می‌کنند.
 
او با اشاره به فعالیت یکی از معین‌های اقتصادی خراسان رضوی، افزود: این معین توانسته مشکل آب آشامیدنی ۱۵ روستا را با مشارکت ۵۰۰ میلیون ریالی توسط خود اهالی حل کند. حتی گزارش‌هایی داریم از اینکه در برخی شهرستان‌ها مردم تا مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال نیز مشارکت اقتصادی کرده‌اند.
 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: از نمایندگان مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی نیز خواسته می‌شود تا از ظرفیت سطوح ملی برای انتخاب معین‌های اقتصادی بهره گرفته و افراد توانمند را برای اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه منطقه به این استان بیاورند.
 
رزم حسینی بیان کرد: اگر هریک از معین‌های اقتصادی علاقه‌مند هستند که در شهرستانی دیگر انجام وظیفه کند هیچ منعی ندارد و از آن استقبال می‌کنیم. باید شرایطی فراهم شود تا معین‌ها با یکدیگر در ارتباط بوده و تجربه‌هایشان را به اشتراک بگذارند.

علی‌اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی نیز در نشست ویدئوکنفرانس بررسی طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی با محوریت شهرستان جغتای، گفت: تاکنون مشخصات ۱۰ معین اقتصادی برای فعالیت در شهرستان جغتای ثبت شده است.
 
او افزود: ۱۱ طرح با مبلغ ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال نیز تاکنون برای اشتغال ۳۳ نفر محقق شده است.

انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.