کنترل مستمر کارخانجات آرد توسط کارشناسان آزمایشگاه غله سیستان و بلوچستان

مدیر کل غله و خدمات بارزگانی سیستان و بلوچستان گفت: یک بازرس و کارشناس اداره غله و استاندارد استان کیفیت آرد تولیدی را به صورت میدانی بررسی می کند.

غلامعلی گنجعلی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی  استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، در جوابیه پخش کلیپی در خصوص کیفیت آرد گفت: علاوه بر کنترل کیفی و سیستمی کارخانجات آرد، یک بازرس و کارشناس اداره غله و استاندارد نیز کیفیت آرد تولیدی را به صورت میدانی بررسی می کند.

گنجعلی  افزود: پارامترها یا سنجه های کاهش کیفیت به بخش های جزئی، عمده و بحرانی تقسیم می شود و هر پارامتر، نمره منفی خود را دارد و اگر نمره منفی کارخانه ای از حد مجاز کمتر برسد، پروانه فعالیت آن تعلیق و اگر نمره آن از یک حدی رسیده باشد، باطل می شود.


بیشتر بخوانید:


او  ادامه داد: کارخانجات آرد استان تاکنون کاهش کیفیت آرد با درجات عمده و بحرانی نداشته و نواقص بسیار جزئی، با بررسی و کنترل مستمر برطرف شده است.

او گفت: اغلب گلایه نانوایان از پایین بودن کیفیت آرد، به سنجه ها و معیارهای خارج از حوزه نظارت مربوط است و نمیتوان آن را از دلایل کاهش کیفیت آرد دانست.

گنجعلی گفت: نحوه نگهداری آرد در نانوایی ها، ورود رطوبت به کیسه های آرد، پایین بودن کیفیت خمیر مایه و عمل آوری ناقص خمیر از علت های پایین بودن کیفیت آرد و به تبع آن نارضایتی برخی از خبازان از کیفیت آرد است و اغلب نانوایان، کم تجربگی خود را به پایین بودن کیفیت آرد نسبت می دهند.

اوافزود: كارخانجات آرد سیستان و بلوچستان به بهترین تجهیزات و دستگاههای مدرن و با بهترین كیفیت روز دنیا مجهز هستند و استان یكی از كارخانه های آرد این استان دارنده امتیاز برتر و نمونه ملی در بین سایر كارخانجات كشور از لحاظ دستگاه، تكنولوژی، كیفیت و سایر موارد در حوزه گندم و آرد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار