جوزپ بورل: گفت‌وگوی خوبی با چین درباره برجام داشتیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که طی مذاکرات با سران چینی، گفتگو‌های خوبی درباره برجام انجام شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن انتشار پیامی در حساب توئیتری خود از رایزنی اتحادیه اروپا و چین در خصوص حفظ برجام سخن گفت. او در این پیام که آن را روز دوشنبه به اشتراک گذاشته،  تاکید کرده که «رایزنی‌های خوبی» با چین برای حفظ برجام داشته است.

بورل در حساب کاربری خودش در توئیتر نوشت که به اتفاق رئیس شورای اروپا و رئیس کمیسیون اروپا در نشست مجازی اتحادیه اروپا و چین شرکت کرده است. در این نشست درباره موضوعات مختلفی از جمله برجام و راه‌کارهای حفظ آن بحث شده است.

بورل در این پیام نوشت: «جدیت ما در رفع چالش‌های جهانی امروز همانند مسائل جوی، توسعه، صلح، امنیت و حقوق بشر نیازمند همکاری گسترده با چین است».

جوزپ بورل در پیام دیگری از «رایزنی‌های خوب» با سران چین گفته که در آن «اولویت‌های مهم خارجی و امنیتی» به بحث گذاشته شده است.

بورل یکی از مهمترین اولویت‌های مهم امنیتی را همکاری اتحادیه اروپا و چین برای حفظ توافق برجام دانسته است.

ادعای بورل در خصوص حفظ برجام در حالی بیان می‌شود که علی‌رغم پایبندی کامل ایران به همه تعهدات خود ذیل برجام، طرف غربی و مخصوصا آمریکا تنها امتیازات محدودی را در چارچوب توافق به ایران داد. آمریکا در اوایل سال ۹۷ طی اقدامی یک‌جانبه از برجام خارج شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار