‌دستگاه‌های اجرایی استان لرستان حق شکایت از خبرنگاران را ندارند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در این استان حق شکایت از خبرنگاران را ندارند، گفت: شکایت از اصحاب‌رسانه ابتدا باید در شورای اطلاع‌رسانی لرستان بررسی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، احمدحسین فتایی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه ضمن تسلیت درگذشت ابراهیم امرایی خبرنگار صداوسیمای لرستان اظهار داشت: در مهرماه سال گذشته که مسئولیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان را به‌عهده گرفته‌ام، اولین کار خود را به پیگیری برای ساماندهی خانه مطبوعات که تعلیق شده‌بود، اختصاص داده‌ام.

وی به نقش خبرنگاران در توسعه و پیشرفت استان‌ها اشاره کرد و افزود: خبرنگاران لرستان در پوشش اخبار مربوط به سیل سال گذشته سنگ‌تمام گذاستند و هم‌چنین آنان با آگاهی‌بخشی به مردم و انتشار اخبار مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در پیشگیری از این بیماری نقش عمده‌ای داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: خودم را موظف به رفع مشکلات خبرنگاران می‌دانم و اگر خبرنگاران دچار مشکل در عضویت خانه مطبوعات این استان هستند، حتماً موضوع را اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه در مورد راه‌اندازی شعب شهرستانی خانه مطبوعات در لرستان در آینده نزدیک تصمیم‌گیری می‌شود بیان کرد: ظرفیت اصحاب‌رسانه در برخی از شهرستان‌های این استان فراتر از استان، منطقه و حتی در سطح ملی‌ست.

فتایی گفت: در اولین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان مصوب کرده‌ایم که دستگاه‌های اجرایی حق شکایت از خبرنگاران و اصحاب‌رسانه در این استان را ندارند، مگر اینکه این شکایت ابتدا در شورای اطلاع‌رسانی لرستان بررسی شده باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: ما از خبرنگاران در صورت نقد سازنده و کمک به توسعه این استان حمایت می‌کنیم و تاکنون نیز چندین مورد شکایت از اصحاب‌رسانه در شورای اطلاع‌رسانی لرستان بررسی و به شکایت منجر نشده‌است.

فتایی اظهار داشت: ما آمادگی داریم که برای فعالان در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای لرستان معرفی‌نامه بیمه صادر کنیم و پیگیر عضویت آنان در صندوق بیمه هنرمندان نیز خواهیم بود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها، مؤسسات و بنگاه‌های فرهنگی و هنری که از کرونا دچار خسارت شده‌اند و دارای کد بیمه هستند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات کم‌بهره ثبت‌نام کنند عنوان کرد: شرایط ثبت‌نام آن دسته از مشمولانی که دارای کد بیمه نیستند طبق توافق وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مرحله بعدی فراهم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: در کارگروه نام‌گذاری معابر شهرداری کوهدشت که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز عضویت دارد، موضوع نام‌گذاری خیابان‌ها و یا اماکن این شهر را به‌نام خبرنگاران، مفاخر و یا مشاهیر پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.