مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم خبر داد؛

خریداری سه هزار و ۲۱۶ تن کلزا از کشاورزان قمی

رادمنش گفت: سه هزار و ۲۱۶ تن کلزا از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهزاد رادمنش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تحویل دانه‌های روغنی به سهولت و بدون هیچگونه مشکلی صورت پذیرفت، به طوری که امسال نسبت به خرید سال گذشته که مقدار خرید کلزا یکهزار و ۷۳۶ تن بود، شاهد رشد ۸۵ درصدی بودیم.

رادمنش مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی بهای خرید تضمنی این محصول نسبت به سال گذشته عنوان کرد: نرخ خرید کلزا در سال گذشته به ازای هر کیلو گرم ۳۴هزار۳۹۸ ریال بود که برای سال جاری این مبلغ به ۴۶هزار۶۰۲ ریال افزایش یافته است.

رادمنش  ادامه داد: مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا دراستان همچون سال‌های گذشته، در روستای حیدرآباد بخش جعفرآباد دایر بود و عوامل ذیحسابی، تشخیص و ناظرین مستقر در مرکزخرید، با رعایت تمامی ضوابط ودستورالعمل‌های مربوطه، درکمترین زمان ممکن اقدام به خرید و تحویل محصول کشاورزان نمودند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم ادامه داد: دانه روغنی کلزا به دلیل سریع الفساد بودن محصول بسیار حساس است و نگهداری آن در انبار‌های غیر مکانیزه احتمال بروز ضایعات را افزایش می‌دهد، لذا همچون سه سال گذشته، برنامه ریزی و تمهیدات صورت گرفته در خصوص حمل و انتقال محصول خریداری شده به کارخانجات روغن کشی در کمترین زمان ممکن انجام شد، به طوری که هم زمان با اتمام فرآیند خرید کلزا از کشاورزان، فرآیند حمل وانتقال به کارخانه‌ها نیز به اتمام رسید.

سطح زیر کشت کلزا استان قم در سال جاری ۲ هزار هکتار بود، طی سال‌های اخیر توجه کشاورزان قمی به کشت کلزا افزایش یافته است و بیش از ۵۰۰ بهره‌بردار در مناطق مختلف استان به تولید این محصول راهبردی می‌پردازند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.