با حضور معاون رییس جمهوری؛

نخستین خانه خلاق صنایع دستی کشور در زاهدان راه‌اندازی شد

نخستین خانه خلاق صنایع دستی کشور با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری،در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم افتتاح  خانه خلاق صنایع دستی  اظهار داشت: طرح خانه خلاق صنایع دستی از سال گذشته در جریان سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان استارت خورد و در نشستی که با حضور معاون علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و معاون صنایع دستی کشور برگزار شد، ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه تصویب تا خانه خلاق صنایع دستی ایران در این استان به عنوان موفق و پیشرو معرفی راه اندازی شود.

علیرضا جلالزایی گفت: هدف از راه‌اندازی این خانه خلاق گردهم آوردن و استفاده از ظرفیت توانمندان و اندیشمندانی است که در حوزه استارتاپی، ایده‌ها و صنایع خلاق و نگاه‌های نو می‌توانند در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشند.

او افزود: این ایده‌ها می‌توانند در عرصه‌های بوم‌گردی‌های نوین، الکترونیک توریسم یا گردشگری الکترونیکی، بحث صنایع دستی و داده‌های صنایع دستی و زیرساز‌های گردشگری تا استارتاپ‌ها و مباحث و ایده‌های نو که می‌تواند به عنوان یک خلاقیت در این زمینه بکار ببندند مورد هدف و بررسی قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: خانه خلاق صنایع دستی در ساختمان تاریخی دادگستری زاهدان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح شد.

او  ادامه داد: مرمت ساختمان تاریخی دادگستری زاهدان در سال ۸۵ آغاز شده و تا سال ۹۰ به طور مستمر با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال بازسازی شد.

جلالزایی گفت: این بنا در گذشته با کاربری‌های مختلفی از جمله ساختمان شماره ۲ اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی و محل آموزش صنعتگران زاهدان مورد استفاده قرار گرفته، اما در حال حاضر به عنوان خانه خلاق صنایع دستی استان به بهره برداری رسید.

او  افزود: این خانه دارای ۱۰ دفتر فروش از برند‌های صنایع دستی استان و ۱۰ دفتر برای تیم‌های خلاقی که تازه شروع به فعالیت کردند، است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برنامه‌های توانمندسازی در حوزه صنایع دستی و منیتورینگ حوزه هنری در این خانه خلاق انجام می‌شود.

او  خاطرنشان کرد: سه کارگزار خصوصی در حوزه بازاریابی، طراحی و بسته بندی در این مکان فعالیت می‌کنند و در کنار آن‌ها استارتاپ‌های حوزه هنری شکل گرفته که نرم افزار‌های تخصصی حوزه صنایع دستی را طراحی می‌کنند.

جلالزایی گفت: در خانه خلاق صنایع دستی فضایی به عنوان کافه هنر با هدف رونق فروش محصولات و برگزاری برنامه‌های فرهنگی مرتبط با صنایع دستی و صنایع خلاق راه اندازی شده است.

او افزود: این خانه خلاق یک مدل بسیار خوب، دقیق و آینده داری خواهد بود که می‌تواند در کشور مطرح و باعث ظهور و بروز یک نوع نگاه ایده آل گرایانه‌ای برای صنعت دستی خلاق یا به صورت کلی استارتاپ‌هایی که می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند، شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز سه شنبه به منظور افتتاح و بازدید از برخی طرح‌ها وارد زاهدان شد و در فرودگاه بین المللی این شهر مورد استقبال استاندار و شماری از مسوولان استان قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار