بستری شدن روزانه بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی

روزانه بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،صومی رییس بیمارستان علوم پزشکی تبریز در جمع خبر نگاران آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: تا به امروز ۱۵ هزارو ۷۵۶ نفر بیمار مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی شناسایی شده اند که از این تعداد ۶۰۷ نفر یعنی ۳/۸ دهم درصد این بیماران فوت کرده اند.

او  با اعلام اینکه هم اکنون آذربایجان شرقی در زمینه این بیماری در وضعیت هشدار قرار دارد افزود: بعداز نیمه خرداد ماه متاسفانه روند این بیماری در استان رو به رشد بوده است به طوری که اکنون هر روزمیانگین ۴۰۰ بیمار مبتلا شناسایی میشود که ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر |آن‌ها بستری می‌شوند و تعداد فوتی‌ها هم که در اوایل اردیبهشت به دو نفر تقلیل یافته بود اکنون به طور متوسط به ۶ نفر رسیده است.

او افزود: هم اکنون ۱۲۰ نفر هم در بیمارستان‌ها از تهویه تنفسی مکانیکی استفاده میکنند.

صومی ادامه داد: با توجه به جمعیت استان و آزمایش آنتی بادی که در استان انجام گرفت مواجهه مردم استان با کرونا ۸ درصد بود که این نشان میدهد حدود ۹۰ درصد مردم استان هنوز مستعد این بیماری هستند.

او تعداد بیماران کویید ۱۹ ترخیص شده را هم ۱۲ هزارو ۶۴۵ نفر اعلام کرد که حدود ۹۰ درصد بیماران است.

او گفت :اکنون از روز اول کرونا در استان ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی یرای این بیماران تجهیز شد که بیشتر از ۶۵ درصد آن‌ها اشغال نشد و با وجود اینکه از لحاظ درمانی هیچ مشکلی در استان نداریم، اما مردم باید مراقب بوده کذونا را جدی بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.