فرمانده نیروی زمینی سپاه:

مناطق مرزی کردستان از لوث تروریست‌ها و ضد انقلاب پاکسازی می‌شود

سردار پاکپور هدف از برگزاری رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان را پاکسازی منطقه از لوث ضد انقلاب و تروریست‌ها عنوان کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از روابط عمومی سپاه بیت‌المقدس کردستان، سردار محمد پاکپور از آغاز مرحله نهایی رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان نیروی زمینی سپاه در منطقه عمومی کردستان از صبح امروز خبر داد و گفت: منطقه رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان از دهانه منطقه شیلر در مرز عراق تا ارتفاعات خشن چهل چشمه ادامه دارد و ابعاد بسیاری وسیعی از منطقه که بیشتر آن از مرز شمال شرق عراق است، را در بر می‌گیرد.

او با اشاره به ترکیب یگان‌های شرکت کننده در این رزمایش، گفت: یگان‌های بومی منطقه، لشکر ۲۲ سپاه بیت المقدس، سپاه بیت المقدس، برخی از یگان‌های سپاه‌های شهرستانی مانند سپاه مریوان، دیواندره و یگان‌های تخصصی نیروی زمینی شامل پهپاد، هوانیروز و برخی از یگان‌های مکانیزه همچون تیپ امام زمان (عج) و یگان ویژه صابرین، در این رزمایش شرکت دارند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تشریح اهداف تعیین شده در برگزاری این رزمایش نیز گفت: رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان از جمله رزمایش‌های سالانه نیروی زمینی سپاه در شمال غرب، غرب و جنوب شرق کشور است که در منطقه عمومی کردستان در حال برگزاری است.

سردار پاکپور ارزیابی توانایی فرماندهان تاکتیکی، ارتقای هماهنگی‌های یگانی و نیز عملیاتی ساختن آموزش‌ها را از جمله اهداف برگزاری این رزمایش توصیف کرد و گفت: اقدامات یگان‌های هوانیروز، پهپاد، زرهی و انسانی مستلزم برقراری هماهنگی‌های خاصی است که در رزمایش‌ها ایراد‌های احتمالی را برطرف می‌کنیم تا در میدان عمل ضعف و مشکلی در عملیات وجود نداشته باشد.

سردار پاکپور در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری رزمایش اقتدار شهدای کرد مسلمان در منطقه کردستان، گفت: منطقه این رزمایش متصل به مرز اقلیم شمال عراق است و ممکن است برخی تروریست‌ها از این جغرافیا استفاده و در این منطقه حضور پیدا کنند که یکی از مهمترین اهداف این رزمایش پاکسازی این مناطق از لوث تروریست‌ها است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه از هدف قرار دادن عقبه‌ها و مقر‌های تروریست‌ها در نقاط پیرامونی رزمایش خبر داد و گفت: در سال‌های قبل نیز این عملیات‌ها با هدف پاک سازی منطقه از لوث تروریست‌ها و اشرار صورت می‌گرفت و در واقع ضد انقلاب و حامیان آن‌ها دریافته اند که ما در موضوع امنیت کشور و ملت ایران با کسی تعارف نداریم.

سردار پاکپور با تاکید بر اینکه هر نقطه‌ای که تروریست‌ها در آنجا حضور، سازماندهی و استقرار داشته باشند را مورد حمله قرار خواهیم داد، افزود: در سال ۹۷ و ۹۸ نیز مرکز تروریست‌ها در کوه سنجق و مقر‌هایی در حاشیه مرزی با اقلیم عراق مورد حملات موشکی، پهپادی و توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه قرار گرفت.

او با تاکید بر اینکه پاکسازی منطقه از لوث تروریست‌ها را با قدرت ادامه خواهیم داد، گفت: در سال جاری نیز هر حرکتی که از سوی تروریست‌ها انجام پذیرد را با قاطعیت پاسخ خواهیم داد.

سردار پاکپور تاکید کرد: مسئولان اقلیم شمال عراق و مسئولین دولت دوست و برادر عراق باید بر مرز‌های خود سیطره و اشراف بیشتری و نسبت به از بین بردن زمینه‌های سو استفاده گروهک‌های تروریستی از این مناطق اقدام کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرد به مردم عزیز و عشایر شمال عراق نیز توصیه می‌کنیم که عناصر گروهک‌های تروریستی را از پیرامون خود طرد کنند و در صورتی که توان این اقدام را نداشتند از آن‌ها فاصله بگیرند، زیرا هر قرارگاه و پایگاهی مربوط به تروریست‌ها در کانون اهداف ما قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.