۳ روستای کاشمر فاقد آب شرب بهداشتی

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر گفت: در حال حاضر ۲ نقطه شهری و ۵۲ روستا تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و از ۶ روستایی که تحت پوشش شبکه نیستند، سه روستا فاقد آب شرب بهداشتی هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عباسی مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر گفت: با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته نقش آب در سلامت شهروندان به لحاظ نظافت شخصی و عمومی پررنگ‌تر شد و از این حیث موضوع تأمین آب حساس‌تر شد، به‌طوری‌که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با وجود افزایش مصرف آب، قطعی آب به حداقل ممکن رسید.

او افزود: در عین حالی که در اسفندماه سال گذشته شاهد افزایش ۴۰ درصدی مصرف آب بودیم، اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده به حالت پایدار رسیدیم.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر ادامه داد: خواسته و تقاضای ما از شهروندان درست مصرف کردن است تا با مصرف به‌اندازه زمینه بهره‌مندی همگان از این نعمت فراهم باشد.

عباسی با اشاره به وجود ۷۳ هزار مشترک تحت پوشش در مناطق شهری و روستایی کاشمربیان کرد: ۴۲ هزار در شهر کاشمر، ۲ هزار و ۴۰۰ مشترک در شهر ریوش و ۲۸ هزار و ۴۰۰ مشترک در نقاط روستایی مستقر هستند که از شبکه آب شرب سالم بهداشتی بهره‌مند هستند.

او تصریح کرد: با وجود حوزه گستردگی وسیع در سطح شهرستان و شروع فصل گرما که شاهد افزایش میزان مصرف آب در مناطق شهری و روستایی هستیم، خوشبختانه با تدوین و اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت توانسته‌ایم مصرف آب را مدیریت کنیم.


مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با اشاره به اجرای برنامه ایمنی آب، تهیه نقشه جامع و ساخت آزمایشگاه میکروبی را از مهم‌ترین اقدامات شاخص این امور عنوان و تاکید کرد: به منظور تحقق برنامه راهبردی مدیریت منابع آب در شهرستان، اجرای برنامه ایمنی آب با ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل منابع داخلی در دستور کار قرار گرفته است.

عباسی با اشاره به وجود ۲ نقطه شهری و ۵۸ نقطه روستایی در حوزه استحفاظی این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر ۲ نقطه شهری و ۵۲ روستا تحت پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و از ۶ روستایی که تحت پوشش شبکه نیستند، سه روستای گندم بر، محمدآباد و کلاته نای فاقد آب شرب بهداشتی هستند که در حال حاضر آب شرب مورد نیاز ساکنین این مناطق توسط اداره امور عشایر روزانه به‌وسیله تانکر تأمین می‌شود.
 

بیشتر بخوانید: معضل کم آبی گریبانگیر روستاهای ششتمد

او با تأکید بر اینکه پروژه آب‌رسانی به روستای گندم با تأمین اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر در مرحله انتخاب پیمانکار است که امیدواریم با تسریع در روند عملیات اجرایی شاهد آب‌رسانی به این روستا باشیم.

مدیر امور آب و فاضلاب کاشمر با بیان اینکه در بازدید انجام شده از روستای کلاته نای آب‌رسانی به این روستا مورد بررسی قرار گرفته است، تاکید کرد: با توجه به وجود یک دهانه چاه در این روستا و مطلوب بودن میزان آب دهی و کیفیت آب شرب، حداکثر ظرف یک ماه آینده ساکنین این روستا نیز از شبکه آب شرب بهداشتی سالم بهره‌مند خواهند شد.

عباسی در خصوص روستای محمدآباد که ساکنین آن از شبکه آب شرب سالم و بهداشتی بی‌بهره هستند، اظهار کرد: متأسفانه فاصله این روستا با شبکه‌های آب‌رسانی زیاد است، اما جزء برنامه‌های بلندمدت است که با اجرای خط انتقال بتوانیم این روستا را از شبکه آب شرب سالم بهره‌مند کنیم.

او  با اشاره به اینکه مشکل کیفی آب شرب شهر ریوش از سال‌ها قبل مطرح بود، تصریح کرد: پروژه خط انتقال خوشرود به طول بیش از ۵ هزار متر و اجرای خط انتقال برق در مراحل پایانی است که امیدواریم ظرف یک ماه آینده نیز شاهد بهره‌برداری از این پروژه و رفع دغدغه ساکنین ریوش برای استفاده از آب شرب سالم و بهداشتی باشیم.

انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.