اخبار انتظامی:

از کشف ۱۱۱ دستگاه ماینر بدون مجوز تا کشف خودروی سرقتی در ۳۰ دقیقه

با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۴تیر ماه ۹۹ همراه سایت باشگاه خبرنگاران باشید.

ازکشف ۱۱۱دستگاه ماینر بدون مجوز تا کشف خودروی سرقتی در ۳۰دقیقهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، در بسته خبر‌های انتظامی امروز می‌خوانیم:

کشف ۱۱۱ دستگاه ماینر بدون مجوز در "بم"

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۱۱۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به صورت غیر مجاز در یک نقطه از شهرستان "بم" در حال بهره برداری بودند، خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک نقطه از شهرستان "بم" موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس آگاهی "بم" با تکمیل تحقیقات خود به استقرار تعداد زیادی دستگاه بیت کوئین در یک کارگاه سنگ بری پی بردند و ضمن هماهنگی با مقام قضائی از این محل ۱۱۱ دستگاه ماینر قاچاق که به صورت مخفیانه راه اندازی شده بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌ها را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: اشرافیت اطلاعاتی و عملیاتی پلیس سراسر استان، فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفته است که این مورد در حوزه کشف جرایم اقتصادی اهمیتی دوچندان دارد.

خودرو سرقتی از تهران در "گلباف" کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از کشف یک دستگاه خودرو پراید سرقتی از تهران و دستگیری سارق در عملیات مأموران انتظامی بخش "گلباف" خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء گفت: ماموران انتظامی بخش گلباف این فرماندهی در در پی گشت زنی‌های هدفمند به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و دستور توقیف آن را صادر کردند.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی پس از استعلام و اطمینان از سرقتی بودن خودرو، راننده آن را دستگیر و به همراه خودرو مسروقه به مقر پلیس دلالت دادند.

او اظهار داشت: متهم دستگیر شده که در ابتدا منکر هرگونه سرقت بود، پس از قرار گرفتن در برابر مستندات پلیس سرانجام لب اعتراف گشود و به بزه انتسابی مبنی بر سرقت یک خودرو پراید در شهر تهران اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان به تحویل متهم به مراجع قضایی اشاره کرد و افزود: نصب تجهیزات ایمنی و هشدار دهنده مناسب بر روی خودرو‌ها از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می‌رود که امید است شهروندان کرمانی ضمن رعایت این نکات، هرگونه اقدام مشکوک را نیز از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف خودروی سرقت شده از زرند هنگام خروج از این شهرستان

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از کشف یک دستگاه خودروی سرقتی و دستگیری سارق، ۳۰ دقیقه پس از وقوع و هنگام خروج از این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: در پی اعلام سرقت یک دستگاه خودرو پراید از سوی فرد مالباخته به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، بلافاصله طرح مهار و شناسایی سارق و توقیف خودرو در دستور کار مأموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با اجرای ضربتی طرح مهار و اعلام مشخصات خودروی مسروقه به واحد‌های گشتی شهرستان زرند و شهرستان‌های همجوار در نهایت اکیپ گشت پاسگاه خانوک این خودرو را هنگام خارج شدن از حوزه استحفاظی شهرستان متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه مأموران پس از گذشت ۳۰ دقیقه از وقوع سرقت توانستند این خودروی سرقتی را کشف و سارق سابقه دار را دستگیر کنند، گفت: استفاده از تجهیزات مناسب از مهمترین عوامل پیشگیری از سرقت به شمار می‌روند که از شهروندان می‌خواهیم ضمن توجه به این نکات، در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

کشف ۱۰۴ کیلو مواد افیونی در بم

فرمانده انتظامی بم از کشف ۱۰۴ کیلوگرم مواد افیونی و دستگیری ۴ متهم در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی گفت: در راستای تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر"بم"با انجام کار اطلاعاتی از انتقال چندین محموله موادمخدر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان با خبر شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران طی چند عملیات جداگانه با استقرار در محور اصلی"بم –کرمان" و دیگر نقاط فرعی ۴ دستگاه خودروی عبوری را جهت بررسی متوقف کردند.

سرهنگ نجفی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودرو‌ها در مجموع ۱۰۴ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و در این رابطه ۴ قاچاقچی را دستگیر کردند.

کشف ۳۹ فقره انواع سرقت با دستگیری ۱۴ سارق

فرمانده انتظامی ریگان از دستگیری ۱۴ سارق و کشف ۳۹ فقره انواع سرقت در عملیات‌های اخیر پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسحاق دریجانی گفت: در راستای افزایش احساس امنیت اموال مردم در سطح جامعه و به منظور پاکسازی نقاط جرم خیز، برخورد با سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: در اجرای طرح برخورد با مخلان نظم و امنیت مأموران انتظامی با شناسایی متهمان و مناطق جرم خیز در چند عملیات جداگانه جهت دستگیری سارقان اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ریگان تصریح کرد: در این راستا مأموران موفق شدند با دستگیری ۱۴ نفر سارق ۳۹ فقره سرقت خودرو، منزل، احشام، موتورسیکلت، قطعات خودرو، اماکن خصوصی، دولتی و سایر موارد را کشف کنند که این امر رضایت شهروندان را به دنبال داشت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار