کرونا مسبب گرانی مرغ/ کاهش قیمت در انتظار مرغ کشتار روز

رئیس اداره صمت آبادان، جزئیات علت گرانی مرغ کشتار روز را تشریح کرد و از کاهش قیمت این محصول ظرف ۴۰ الی ۴۵ روز آینده خبر داد.

بیژن بداغی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: طی سه ماه گذشته شیوع کرونا و کاهش تقاضا مردم برای خرید مرغ کشتار روز،  سبب وفور این محصول در بازار و مصرف و خرید کم از سوی مردم شد، که به دنبال آن قیمت مرغ کشتار روز به ۹۵۰۰ تومان هم رسید و در این شرایط مرغداران مجبور شدند محصول خود را زیر قیمت ۷۰۰۰ تومان به کشتارگاه ها بفروشند و ضررهایی را متحمل شوند.

او ادامه داد: ضرر های وارده به مرغداران، باعث شد، آنها اقدام به کاهش جوجه آوری در مرغداری ها کنند، که در نتیجه این اقدام، اکنون با کمبود مرغ زنده در بازار مواجه هستیم.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت آبادان با بیان اینکه در حال حاضر، گرانی مرغ کشتار روز در سایر استان‌ها وجود دارد، افزود: قیمت روز مرغ زنده طبق فاکتور ها ۱۹ هزار تومان برای خرید کشتارگاه ها است، که با احتساب یک هزار تومان بابت سود عمده و هزینه حمل و نقل سردخانه ای، قیمت تمام شده برای مشتریان ۲۰ هزار تومان خواهد بود.

بداغی ضمن اشاره به تامین مرغ زنده در بازار خوزستان از دیگر استان ها، تصریح کرد:  به واسطه فرمانداری های آبادان و خرمشهر، پیگیری لازم برای آزادسازی مرغ های دولتی انبار شده در دوران کرونا، که دارای مقدار قابل توجهی هستند، در حال انجام است.

 او در پایان اظهار داشت: پیش بینی می شود، ظرف مدت زمان ۴۰ الی ۴۵ روز با افزایش میزان جوجه آوری در مرغداری ها، قیمت مرغ کشتار روز، کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.