افزایش ۱۸ درصدی مصرف آب در روز‌های کرونایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: توصیه شده ۲۰ ثانیه صرف دست شدن بشود تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری گرددو این توصیه و لزوم حفظ سلامت مردم باعث شده مصرف آب در استان ۱۸ درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان با بیان اینکه با ورود ویروس کرونا، فعالیت‌های عملی شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان متوقف نشد، اظهار داشت: اکنون که وضعیت سلامت و حفظ بهداشت بسیار اهمیت یافته، اداره آب و فاضلاب نیز باید با دقت تمام آب پاک و با کیفیت بالا به مردم ارائه کند.

او افزود: بنابراین زمانی که توصیه به در خانه ماندن بود و تمامی فعالیت‌ها تعطیل شده بود، کادر عملیاتی آب و فاضلاب ناچار به خدمت رسانی بودند چرا که نمی‌شود بدون فعالیت تصفیه خانه‌ها آب با کیفیت به دست مردم برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به افزایش مصرف آب به دلیل رعایت مسائل بهداشتی نسبت به سال گذشته بیان کرد: توصیه شده ۲۰ ثانیه صرف دست شدن بشود تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری گردد. این توصیه و لزوم حفظ سلامت مردم باعث شده مصرف آب در استان ۱۸ درصد افزایش یابد.

او ادامه داد: اکنون که وارد روز‌های گرم تابستان شده‌ایم، از مردم خواهش می‌کنیم ضمن رعایت موازین بهداشتی، به مصرف آب توجه کنند و در آن صرفه جویی کنند.

امینی خاطرنشان کرد: ما همواره با انتقاداتی از بوی نامطبوع برخی تصفیه خانه‌ها مواجه بوده‌ایم و امسال نیز در نظر داریم آن دسته از تصفیه خانه‌هایی که با انتشار بوی نامطبوع، آسایش را از مردم ساکن در اطراف آن مناطق گرفته‌اند را اصلاح کنیم تا مشکلی از این بابت نداشته باشیم.

او اضافه کرد: تامین آب بافت مرکزی شهر اصفهان از جمله خیابان بزرگمهر، چهارباغ خواجو و مشتاق سوم از برنامه‌های مهم شرکت آب و فاضلاب استان است، چرا که چندین بار ساکنین آن مناطق از کمبود و افت فشار آب انتقاد کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان بیان کرد: همچنین چندین بار گزارش افت فشار در محلات قائمیه و شفق به دست ما رسیده که برای آن مناطق، مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی تهیه شده است. اما یکی از مهمترین برنامه‌های شرکت که چندین سال است در اولویت نخست برنامه‌های ماست هوشمندسازی شبکه‌های آب و فاضلاب استان است که در کشور پیشرو هستیم.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.