وضعیت شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری قرمز است

وضعیت شیوع بیماری کرونا در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری قرمز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در تمامی شهرستان‌های استان قرمز است.

او با بیان اینکه رفتار کرونا ویروس متفاوت و غیرقابل پیش بینی و در هر منطقه با توجه به اقلیم آن متفاوت است افزود: تاکنون موج دوم در هیچ یک از استان‌ها شروع نشده و همچنان در کشور موج اول را پشت سر می‌گذاریم.


بیشتر بخوانید: شناسایی ۹ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس


جزایری با بیان اینکه بیماری کرونا در ۸۰ درصد مبتلایان بدون علامت یا با علایم خفیف بروز می‌کند اضافه کرد: استان نیز با تبعیت از کشور در ۷۸ درصد موارد بروز علایم در مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای بوده است، اما حدود ۱۲.۳ درصد مبتلایان فاقد بیماری زمینه بوده اند.

او ادامه داد: همچنان افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه‌ای و افراد چاق به شدت در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

جزایری گفت: تغییراتی در تحلیل‌های وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ ایجاد شده است، اما همچنان اعتبار اطلاعات به مدت دو هفته است.

او افزود: بر اساس تحلیل‌های ۲۲ تا ۳۱ خرداد ماه ۹۹ از وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان، شهرستان‌های لردگان، مالخلیفه و شهرکرد از وضعیت زرد به وضعیت قرمز و شهرستان‌های فارسان و کوهرنگ از وضعیت قرمز به زرد تغییر پیدا کردند که با توجه به افزایش آمار مبتلایان در روز‌های اخیر می‌توان گفت تمامی شهرستان‌ها به حالت قرمز درآمده اند.

جزایری اضافه کرد: از جمله اقدامات مؤثر در زمینه کنترل بیماری کووید ۱۹، افزایش تعداد نمونه گیری‌ها بر اساس تشخیص پزشک و غربالگری علامتی متمرکز است.

او با بیان اینکه حداقل زمان بروز و تشخیص آزمایش مثبت سه تا پنج روز پس از مواجهه نزدیک با فرد مبتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ است ادامه داد: با انجام آزمایشات شتاب زده ضمن افزایش احتمال نتایج منفی کاذب، احتمال بروز علایم بیماری پس از اعلام نتایج منفی آزمایشات و انتشار بیشتر ویروس از سوی فرد مبتلا با تصور سالم بودن وی بالا می‌رود.

جزایری در ادامه به راه اندازی آزمایشگاه دوم تشخیص کرونا در استان در بازه زمانی کوتاه با حداکثر توان مسئولین دانشگاه و کادر درمانی اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه روند پاسخ دهی به نمونه‌ها تسریع گردید.

او همچنین به راه اندازی لینک جوابدهی بر روی سایت دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور تسهیل دسترسی افراد به نتایج آزمایشاتشان و عدم نیاز به مراجعه حضوری و تسریع در روند کنترل بیماری و پیشگیری از انتشار آن در صورت مثبت بودن پاسخ آزمایشات اشاره داشت.

جزایری با تأکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی مبنی بر خودداری از برگزاری تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مواجهه با دیگران گفت: باید جلوتر از کرونا حرکت کرد و پیش از همه گیری آن اقدامات کنترلی اجرا شود.

او ادامه داد: در همین راستا بازدید‌های کارشناسان بهداشت محیط و بازدید‌های مشترک از اصناف و مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی تشدید می‌شود و لازم است برخی مراکز تجمعی و فعالیت‌های گروهی و فرهنگی مانند اردو‌ها و برگزاری همایش‌ها همچنان تعطیل بماند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۱:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
چرا همه چیز را با اکراه اعلام میکنید وضعیت استان قرمزه ولی جز هیچ لیستی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۹
اگر قرمزه چرا اسمش بین استانا نیس
آخرین اخبار