فهرست برترین توسعه‌دهندگان برنامه در دنیا

یک سایت تحقیقاتی به تازگی فهرستی از ده شرکت برتر توسعه‌ نرم افزار را در اختیار مخاطبین قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی یک سایت تحقیقاتی تصمیم گرفته تا فهرستی از ده توسعه‌دهنده برتر دنیا را بر اساس میزان دانلود برنامه‌ها منتشر کرده و در اختیار مخاطبانش قرار دهد. شرکت‌هایی که در این فهرست قرار گرفته‌اند مجموعه‌هایی مانند گوگل، سامسونگ، فیسبوک و مایکروسافت هستند.

این شرکت‌های توسعه‌دهنده برنامه و فناوری توانسته‌اند به تنهایی ارقام شگفت‌انگیزی را به خود اختصاص دهند. در این فهرست شرکت گوگل با بیش از ۱۰۰ میلیارد دانلود از سوی کاربران در رتبه اول قرار دارد و با مقام دوم یعنی سامسونگ حدود ۶۰ میلیارد در میزان دانلود فاصله دارد. از دلایلی که شرکت گوگل توانسته موفقیت چشمگیری نسبت به دیگر رقبا داشته باشد می‌توان به فعالیت دیرینه آن اشاره کرد که پیش از سل ۲۰۱۰ نیز مشغول به کار بوده است.


بیشتر بخوانید


همچنین گفتنی است از برنامه‌های موفق گوگل می‌توان به یوتیوب، مرورگر کروم، جیمیل و گوگل مپ اشاره کرد که هر کدام به تنهایی بیش از ۵ میلیارد بار دانلود شده‌اند. در مقام دوم شرکت سامسونگ الکترونیک قرار گرفته که از ماه فوریه سال ۲۰۱۱ فعالیت دارد. این شرکت با توسعه ۱۱۸ برنامه توانسته تعداد دانلود نرم افزارهایش را به ۴۰ میلیارد بار برساند.

از برنامه‌های پرطرفدار این شرکت نیز می‌توان به Samsung My Files، Samsung Email و Samsung Gallary اشاره کرد که هر کدام بیش از یک میلیارد بار دانلود شده‌اند. مقام سوم نیز به فیسبوک اختصاص داده شده که با برنامه‌هایی مانند فیسبوک، فیسبوک لایت و مسنجر توانسته ده میلیارد بار دانلود را به خود اختصاص دهد. البته گفتنی است این مجموعه ۲۱ برنامه توسعه داده که موارد نام برده شده مهم‌ترین آن‌ها هستند.

در رتبه‌های دیگر نیز شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، واتساپ، هوآوی، شیائومی و اینستاگرام قرار گرفته‌اند که هر کدام با موفقیت‌های خود میلیاردها بار برنامه‌هایشان را در اختیار کاربران قرار داده‌اند. در ادامه می‌توانید فهرست منتشر شده از  برترین توسعه‌دهندگان برنامه در دنیا را مشاهده کنید:

ده شرکت برتر در توسعه برنامه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار