آذین بندی شهری مشهد جبرانی بر محدودیت های کرونا می شود

شهردار مشهد گفت: محدودیت‌های ناشی از کرونا با آذین بندی و فضا آرایی شهری دهه کرامت جبران خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محمد رضا کلایی شهردار مشهدمقدس گفت: با فرمانده سپاه امام رضا (ع) هماهنگ کرده ایم تا در امر نور افشانی شهر در شب میلاد امام رضا (ع) به شهرداری کمک کنند.

او افزود:  برای هم اندیشی و گرفتن تصمیمات به منظور  ایجاد شور و نشاط در شهر درخواست کردم تا نشستی با شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شود تا ضمن ارائه پیشنهادات، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تقویت آذین بندی، فضا سازی شهری و محله آرایی جهت افزایش شور و نشاط در شهر به مناسبت دهه کرامت انجام پذیرد.

شهردار مشهد ادامه داد: به نظرم کاری که اکنون می‌شود انجام داد تشدید فعالیت‌هایمان است، از جمله آذین‌بندی و اکران‌های شهری که از همکارانم خواسته‌ام این اقدامات در شهر به ویژه ۲۵ نقطه مشخص شده و همچنین محور‌های اصلی از جمله خیابان‌های پیرامونی حرم مطهرحضرت رضا (ع) پررنگ‌تر شود.

کلائی بیان کرد: همچنین به دنبال این هستیم تا پوستر‌هایی با مضامین مختلف مرتبط با دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) تهیه کنیم تا پشت شیشه مغازه‌ها و خودرو‌ها چسبانده شود، لذا از هیئات مذهبی نیز درخواست می‌کنم در پخش و توزیع پوستر و آذین بندی محلات پای کار آمده و به شهرداری مشهد کمک کنند.

او تصریح  کرد: با سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) هماهنگ کرده ایم تا در امر نور افشانی شهر در شب میلاد امام رضا (ع) به شهرداری کمک کنند.

شهردار مشهد  با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت تاکید کرد: محدودیت‌های ناشی از کرونا با آذین بندی و فضا آرایی شهری دهه کرامت جبران خواهد شد.

کلائی اظهار کرد: این دهه بزرگترین افتخار ما مشهدی‌ها و مایه برکت وسرور و شادمانی ماست، اما امسال با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا فعالیت‌هایی که در شهر شورو و نشاط ایجاد می‌کند محدود یا حذف شده و ما نمی‌توانیم تجمعات را داشته باشیم وشاید امسال از این حیث در ایجاد شادی محروم هستیم.

او  تصریح کرد: اما این کمبود باید در فضا سازی شهری جبران شود و مشهد مانند سال‌های گذشته در آذین بندی و فضا آرایی شهری نمونه باشد لذا از معاونت فرهنگی می‌خواهم که این مسئله را مد نظر قرار دهند تا با جلب مشارکت مردم و جدیت در این مسئله روحیه نشاط را در مردم که مدت‌ها در قرنطینه بوده اند و از بسیاری از مراسمات که می‌توانسته در این دهه اتفاق بیفتد محروم هستند ایجاد کنند.

 

شور و نشاط در نقاط مختلف مشهد 

سید مهدی طباطبایی رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد نیز در این نشست گفت: سال گذشته شهرداری مشهد برای آذین‌بندی محلات ۲۰۰ بسته فرهنگی را برای هیئات مذهبی در نظر گرفت که درخواست داریم امسال نیز این بسته‌ها برای هیئات جهت آذین‌بندی محله‌ها در نظرگرفته شود.

او افزود: پیشنهاد می‌دهیم که حدود ۲۰ دستگاه ون توسط شهرداری مشهد به دستگاه صوتی مجهز شده و در اختیار هیئات قرار گیرد تا گروه‌های سرود و مداحان جهت اجرای سرود و ایجاد شور و نشاط به صورت سیار در مناطق مختلف شهر حضور پیدا کنند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.