رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن خبر داد؛

محدودیت‌های کرونایی برای مراسم روز ملی صنعت و معدن

فیاض گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم به صورت محدود و در یک جمع سمبلیک با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا فیاض، رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در نشست خبری اظهار کرد: اتاق بازرگانی، خانه صنعت و‌ معدن ایران، خانه صنعت و معدن جوانان ایران، اتاق اصناف، اتاق تعاون، خانه معدن ایران، سازمان نظام مهندسی معدن، کنفدراسیون صنعت ایران، انجمن مدیران صنایع و خانه صنعت و معدن تهران تشکل‌های بخش خصوصی هستند که در برگزاری مراسم روز ملی صنعت و‌ معدن مشارکت دارند. با توجه به محدودیت‌هایی که در برگزاری همایش امسال وجود دارد، نقش رسانه‌ها در اطلاع رسانی و انعکاس ابعاد این مراسم نقشی مهم است.

او بیان کرد: تحریم‌های ظالمانه و شرایط شیوع کرونا مراسم امسال را مراسمی خاص تبدیل کرده است و همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط ضرورت دارد. امسال بیست و چهارمین سالی است که روز ملی صنعت و معدن گرامی داشته می‌شود.

فیاض گفت: در تقویم فرهنگ عمومی کشور ۱۰ تیرماه روز ملی صنعت و معدن است و در این روز فعالان و جهادگران عرصه تولید در بخش صنعت و‌معدن گرامی داشته می‌شوند. امسال باید بیش از دو هزار و پانصد نفر از فعالان عرصه تولید و صنعت و معدن در مراسم گرامیداشت این روز شرکت می‌کردند.

رئیس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم به صورت محدود و در یک جمع سمبلیک با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

او با تاکید بر این که مراسم امسال را نیز مانند روال سال‌های قبل بخش خصوصی برگزار می‌کند، تشریح کرد: در سال ۹۹ وزارت صمت در محور‌های جهش تولید، توسعه صادرات غیرنفتی، تنظیم بازار و تکمیل طرح‌های نیمه تمام برنامه‌های خود را دنبال می‌کند.

فیاض بیان کرد: از ۴۲ محصول منتخب صنعتی و ‌معدنی سال گذشته، ۳۰ محصول افزایش تولید داشته اند. در فولاد خام افرایش تولید ۷ درصدی، سیمان افزایش تولید ۸ درصدی، کاتد مس افزایش تولید ۲ درصدی و لوازم خانگی افزایش تولید ۱۴ درصدی داشته ایم. ۳۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به حدود ۲۲ هزار واحد صنعتی در سال ۹۸ داده شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: در سال گذشته ۴۲۰ هزار فقره جواز صنفی صادر شد، ۱۰۰۰ فقره پروانه اکتشاف صادر شد، ۵۱۰ فقره گواهی کشف داده شد، ۶۰۰ پروانه بهره برداری معادن صادر گردید و ۸۲ طرح سرمایه گذاری با کشورهای خارجی منعقد شد. سال گذشته ۶ هزار و ۶۰۰ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۶۷۵ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۱ هزار نفر صادر شد.

او گفت: ما در بخش معدن و صنایع معدنی برگزیدگانی داریم و از آن‌ها تقدیر خواهیم کرد؛ یکی از استوانه‌های اقتصادی و صنعتی ما بخش معدن است و به این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

فیاض بیان کرد: این سنت برای بیست و چهارمین سال برگزار می‌شود و در اخرین سال دولت ایت‌الله رفسنجانی پایه گذاری شد. این روز همبستگی بین بخش‌های مختلف صنعت و معدن به تصویر گشیده می‌شود و تلاش می‌کنیم تا کار‌های بخش خصوصی به تصویر کشیده شود. اگر بر رشد صنایع بی‌تاثیر بود این همه سال ادامه پیدا نمی‌کرد.

بر اساس قانون برای واحد‌های برگزیده امکاناتی را در نظر گرفته‌ایم همچنین کارهای مقدماتی و مقرراتی این امکانات را افزایش خواهیم داد و تا ۱۰ تیر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روز صنعت ، وزارت صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار