صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای علائم ایمنی ماشین‌های کشاورزی

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: پروانه کاربرد علامت استاندارد برای علائم ایمنی ماشین‌های کشاورزی در استان صادر می شود.

صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای علائم ایمنی ماشین‌های کشاورزیمحمد مددی ،مدیرکل استاندارد استان همدان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان افزود: صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای درج برچسب علایم ایمنی و تصاویر هشداردهنده ماشین های کشاورزی برای سم پاش ها، کودپاش ها، لولرها و سنگ جمع کن ها ،  نخستین بار در استان اجرا می شود.

او با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد، تنها مرجع رسمی کشور است که وظیفه تعیین، تدوین و نشر استاندارد‌های ملی را بر عهده دارد، اظهار کرد: این پروانه بر اساس استاندارد ملی ۷۲۵۶ صادر شده است و شورای عالی استاندارد در سال ۱۳۸۸ اجرای این استاندارد را اجباری اعلام کرده است.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد:استاندارد ۷۲۵۶، پایه‌گذاری اصول کلی برای طراحی و کاربرد علائم تصویری ایمنی و خطر است که به صورت برچسب دائمی باید روی تراکتورها، ماشین‌های کشاورزی و جنگلداری و تجهیزات موتوری باغداری و چمن نصب شود.

مددی گفت: این استاندارد قالب کلی، اهداف، رنگ‌ها و شکل‌های اصلی علائم ایمنی را شرح داده و راهنمایی لازم برای ایجاد بخش‌های مختلف یک علامت ایمنی را ارائه می‌کند.

او با بیان اینکه ایمنی باید در تمام مراحل طراحی، ساخت، کار با ماشین و در کتابچه راهنمای آن در نظر گرفته شود گفت: اهداف استفاده از علائم ایمنی شامل هشدار به اشخاص در مورد وجود بالفعل یا بالقوه خطر، شناساندن خطر، بیان شکل و ماهیت خطر، تشریح پیامد آسیب‌های بالقوه ناشی از خطر و راهنمایی در مورد چگونگی اجتناب از خطر است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.