ثبت درخواست ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کرمانشاه

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از ثبت درخواست ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان در سه ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه گفت : در سه ماهه امسال ۶۶۵ درخواست سرمایه‌گذاری در سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان ثبت شده که میزان اشتغال آن‌ها ۷۰۳۹ نفر و سرمایه‌گذاری آن‌ها نیز ۱۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

او گفت : ۵۱ درصد این درخواست‌ها در بخش کشاورزی، ۴۰ درصد در بخش صنعت و ۹ درصد در سایر حوزه‌ها مانند خدمات، گردشگری، خدمات شهری و... بوده است.

معاون اقتصادی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد از درخواست‌های سرمایه‌گذاری ثبتی رد شده، دلیل عمده رد شدن این درخواست‌ها را موضوع تامین آب اعلام کرد.

خلیلی با بیان اینکه پارسال نیز ۱۳۰۵ درخواست سرمایه‌گذاری در استان به ثبت رسید، افزود: اشتغالزایی برآورد شده برای این سرمایه‌گذاری‌ها ۲۰ هزار و ۹۵۲ نفر و سرمایه‌گذاری آن‌ها ۳۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

او ادمه داد: این تعداد درخواست صرفا مربوط به شش ماهه دوم سال بوده، زیرا سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان از نیمه دوم پارسال راه‌اندازی شد و از آن زمان تمام درخواست‌های سرمایه‌گذاری صرفا از همین کانال عبور می‌کند.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه هدف از راه‌اندازی این سامانه را تسریع در روند سرمایه‌گذاری و نظارت بر فرآیند صدور مجوز‌ها اعلام کرد و گفت: خوشبختانه هم اکنون روند صدور مجوز در دستگاه‌های مختلف از چند ماه به حدود دو هفته رسیده است.

خلیلی افزود: هم اکنون روند اجرای پروژه‌ها و همچنین ثبت درخواست سرمایه‌گذاری در شهرستان‌ها در حال اضافه شدن به سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری استان است که امیدواریم این کار تا نیمه اول امسال اجرایی شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار