دستورالعمل‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری برای سفر‌های ایمن

شورای جهانی سفر و گردشگری دستورالعمل‌های جدیدی برای سفر ایمن و سلامت مسافران در دوران شیوع کرونا ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تراول دیلی نیوز، شورای جهانی سفر و گردشگری دستورالعمل‌های جدیدی شامل تست و ردیابی و پیگیری شواهد پزشکی را در زمینه ایمنی و سفر بدون مرز تنظیم کرده است. این دستورالعمل‌ها با هدف اطمینان از راحتی مردم در سفر‌های ایمن در شرایط عادی جدید تنظیم شده است.

دستورالعمل‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری نشان می‌دهد که این شورا زمینه خوبی برای همکاری دولت‌ها و مشاغل خصوصی در ایجاد برنامه‌های تست هماهنگ و ردیابی فراهم می‌کند.

ابتکار تنظیم دستورالعمل‌های جدید برای تست، ردیابی و پیگیری شواهد پزشکی مسافران بخشی از طرح مسافرت ایمن و بدون مرز شورای جهانی سفر و گردشگری است که هدف از آن ایجاد تجربه‌ای یکپارچه و ایمن از پرواز و سفر‌های غیرهوایی است.

کشف و جداسازی افراد مبتلا مکانیسم مؤثری برای مهار شیوع بیماری‌هایی مانند سارس، مورس و ابولا بوده است و از آنجا که طبق نظر متخصصان پزشکی ۸۰ درصد ناقلان ویروس کرونا (کووید ۱۹) بدون علامت هستند، آزمایش و ردیابی برای کنترل و کاهش انتقال این ویروس بسیار مهم است.

دستورالعمل‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری با مشورت گسترده با ذی نفعان مختلف از جمله اعضای این شورا، کارشناسان بهداشت و مقامات دولتی تهیه شده‌ است. این دستورالعمل‌ها به دولت‌هایی که به آزمایش، واکسیناسیون مسافر و بیمه درمانی ویژه مسافرتی کووید ۱۹ نیاز دارند، کمک می‌کند تا این برنامه‌ها را در برنامه بهبودی کلی خود بگنجانند.

گلوریا گوارا، رئیس و مدیرعامل شورای جهانی سفر و گردشگری گفت:ایمنی و بهداشت مسافران بسیار مهم است به همین دلیل دستورالعمل‌های جدید ما برای سفر ایمن و بدون مرز از جمله آزمایش و ردیابی طراحی شده است تا از طریق شناسایی و ایزوله کردن مسافران آلوده به بهبود سفر و جهانگردی کمک کند.

او افزود: دستورالعمل‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری با مشاوره سازمان جهانی بهداشت و سایر مقامات بهداشتی پیشرو مطابقت دارد و بهترین راه برای کنترل و کاهش شیوع ویروس کووید ۱۹ و شناسایی زودهنگام ناقلان برای اطمینان از مسافرت است.

گوارا تاکید کرد:دستورالعمل‌های جدید شورای جهانی سفر و گردشگری به این معنی است که ما اکنون می‌توانیم آن‌ها را جایگزین اقدامات مختلف از جمله قرنطینه‌های موجود کنیم تا ضمن اطمینان از سلامت عمومی، به دولت‌ها اطمینان بیشتری داشته باشیم.

او گفت:ایجاد «سفر حباب» یا «راهرو» بین مناطق و کشور‌های کم خطر کووید۱۹ نیز علاوه بر محدود کردن الزام آزمایش مسافران، از تلاش دولت‌ها و مشاغل خصوصی برای تحریک تقاضای مسافرتی پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است شورای جهانی گردشگری چند روش را برای بهبودی وضعیت فعلی شناسایی کرده است. یکی از این روش‌ها پشتیبانی از آزمایش‌های سریع و قابل اعتماد به عنوان یک مسیر مهم برای اطمینان از سلامت عمومی است.

همکاری چند جانبه و پایبندی به دستورالعمل‌های شناخته شده بین المللی برای فعال کردن مسافرت تأیید شده به چندین مقصد با استفاده از یک فرآیند واحد و چارچوب ارزیابی ریسک یکی دیگر از روش‌های شناسایی شده برای بهبودی گردشگری آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا است.

سومین روش شناسایی شده برای بهبود وضعیت صنعت گردشگری ایجاد سفر «حباب» یا «راهرو‌های گردشگری» بین مناطق مختلف جهان است. ممکن است این حباب‌ها و راهرو‌ها به محدود کردن شرایط تست مسافران و پشتیبانی از بهبود کمک کنند.

شورای جهانی سفر و گردشگری حمایت از استاندارد جهانی بیمه خدمات درمانی مسافر، یا حداقل الزامات تعریف شده توسط شرکت‌های بیمه بخش خصوصی را راهکار دیگری برای بهبود وضعیت صنعت گردشگری می‌داند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار