در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

علت اجرایی نشدن لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به بیان توضیحاتی درباره آخرین اقدامات صورت گرفته درباره حذف سهمیه‌های کنکور پرداخت.

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت اجرایی نشدن لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور، گفت: علت کند شدن حذف سهمیه‌های کنکور این بود که برای این موضوع هم شورای عالی انقلاب فرهنگی و هم مجلس شورای اسلامی در مقاطعی ورود کردند. به همین دلیل بررسی حذف سهمیه‌های کنکور را کمی به تاخیر انداختیم تا تقسیم کار جدی بین شورای عالی و مجلس انجام شود.

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، اظهار کرد: جلسه‌ای با کمیسیون آموزش مجلس دهم در این رابطه داشتیم با این وجود عمر مجلس دهم به پایان رسید و با شروع دور جدید مجلس با رئیس مجلس یازدهم هم جلسه‌ای را برگزار کردیم.

کبگانیان در ادامه بیان کرد: امیدواریم تقسیم کار برای حذف سهمیه‌ها انجام شده و مصوبات هر کدام از این دو نهاد مشخص شود تا ما پس از آن به این مسئله ورود کنیم.

درصدد هستیم تا حذف سهمیه‌ها کمتر از یک سال آینده اجرایی شود

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به این سوال که حذف سهمیه‌ها به کنکور ۱۴۰۰ می‌رسد، اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی درصدد هستیم که حذف سهمیه‌ها حتی کمتر از یک سال آینده اجرایی شود، البته اگر کار‌ها به خوبی پیش برود.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ آذرماه سال ۹۸ وزرای علوم و بهداشت لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی را به هیأت دولت، ارائه کردند. در این لایحه مقرر شده که بخش اعظمی از سهمیه‌های کنکور حذف شوند. این لایحه ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۴ تير ۱۳۹۹
امیدوارم ان دنیا جوابگو عملکرد مصوباتتون باشید که حق درسخوان ها ی زحمت کش رو تضعیف کردین. امیدوارم به درگاه باریتعالی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۱۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
تسهیلات فرزندان اعضای هیات علمی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی هستش و مجلس هیچ اختیاری درباره اش نداره. چرا درباره این تسهیلات کاری نکردن؟
منافع صنف هیات علمی که میاد وسط سکوت میکنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۵ ۱۰ تير ۱۳۹۹
هر ثانیه تامل مسئولین در زمینه اصلاح سهمیه ها ساعت ها تلاش یک دانش آموز درسخوان رو با بی عدالتی هدر میده، چطور اون دنیا میخاین پاسخگو باشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام .ممنون آقای منصور کبگانیان .بخدا فقط شما حرف درست رو زدین .همه میخوان با سروصدا و جنجال و توهین کار خودشون رو به پیش ببرن .اجرتون باخدا
امسال برخلاف قانونه هر تغییری در کنکور چون باید اوایل سال اعلام بشه. نه الان
تورو خدا از حق ایثارگران چیزی کم نکنین .اونا فقط یه سهمیه دارن ‌.تنها دلخوشی زندگیشونه
اونا هم باید برن سرکار برای پول دارو .هم درس بخونن .هم جنگ اعصاب و روان تو خونشون دارن .توروخدا کمک کنین
تاحالا هیچ گلایه ای هم نکردن .شما ها از حقشون دفاع کنین
France
mm
۰۱:۳۸ ۱۰ تير ۱۳۹۹
سلام. سهمیه هارو امکان نداره حذف کنن چون چندبار اینکار رو کردن و بعد دیدن به ضرر فرزندان خودشون و اشناهای خودشون هست اینکار رو نکردن.متاسفم برا عدالت اموزشی که از عدالت بویی نبرده. مسولی که چند روز مونده به کنکور میگی سپفلان سهمیه حذف نمیشه تو که نمیبینی من و امسال من هم خدمت سربازی میکنیم و ایام مرخصی هم 20 ساعت درس میخونیم و بیشتر از چند ماه هم به خاطر اینکه سه بار در مورد کنکور 99 نظر دادی و بلاتکلیف موندیم به هدر رفت.خدا رو خوش نمیاد
آخرین اخبار