تامین زمین مورد نیاز برای احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت:تا کنون زمین‌های مورد نیاز برای احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در این استان تامین شده و آماده صدور پروانه ساختمانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا قاری‌القرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهارداشت: آخرین بخش مسکن مهر در شهرستان شهرضا در حال تکمیل است و فقط حدود ۵۴۸ واحد در فولاد شهر باقی مانده که تا اول مهر ماه سال جاری تکمیل که پرونده مسکن مهر در استان بسته می‌شود.

او با اشاره به طرح اقدام ملی تولید مسکن ادامه داد: تا کنون زمین‌های مورد نیاز برای احداث ۶۰ هزار واحد مسکونی در این استان تامین شده و آماده صدور پروانه ساختمانی است.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه رویکرد دولت در طرح اقدام ملی مسکن به گونه‌ای است که کمترین مداخله را در بخش مسکن دارد، افزود: فرایند این طرح به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که دولت امکانات خود شامل زمین و وام را در اختیار متقاضی قرار دهد و بقیه کار در اختیار متقاضی و سازنده است.

او با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی بر همین مبنا انجام شد، خاطرنشان کرد: در مجموع نزدیک به ۶۵ هزار نفر در استان اصفهان برای طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

قاری قرآن با بیان اینکه زمین‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان‌ها و شهر‌های جدید استان مشخص و تفاهم‌نامه آن منعقد شد، تصریح کرد: عملیات نزدیک به ۲۲ هزار واحد در شهرستان‌ها و شهر‌های جدید استان شروع شده است.

او خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد برای طرح اقدام ملی استان اصفهان پیش بینی شده که حدود ۴۰ هزار واحد در شهر‌های جدید استان و بقیه در دیگر شهر‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طرح اقدام ملی در این مرحله مختص دهک‌های است که بتوانند دست‌کم نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان در طول یکسال آورده داشته باشند، خاطرنشان کرد: افرادی باید در این طرح ثبت‌نام کنند که امکان تامین منابع مالی آن را در طول یکسال آینده داشته باشند.

او اظهارداشت: استفاده نکردن از تسهیلات مسکن در سال‌های پس از انقلاب، متاهل بودن و سکونت بیش از پنج سال در محل مورد تقاضا، از مهمترین شرایط دیگر ثبت‌نام در این طرح به شمار می‌رود.

قاری قرآن بیان کرد: دولت زمین مورد نیاز طرح اقدام ملی را تامین کرده و این زمین‌ها نیاز به تغییرکاربری ندارد و معارضی برای آن وجود ندارد و خدمات تفکیکی و زیر ساخت‌های خدماتی ارائه خواهد شد.

طرح مسکن ملی شامل متقاضیان متاهلی می‌شود که پیش از این از امکانات دولتی مانند زمین، آپارتمان یا تسهیلات یارانه دار استفاده نکرده و پنج سال سابقه سکونت در شهر مربوط به تقاضای ساخت مسکن را داشته باشند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.