حمله وحشیانه ملخ‌ها به شهر راجستان

ویدئویی از حمله ملخ‌های بیابانی به شهر راجستان کشور هند را مشاهده می‌کنید.

ملخ های بیابانی

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به تازگی رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند که ملخ‌ها به شمال شهر راجستان حمله کرده‌اند و محصولات کشاورزی این منطقه مورد آفت ملخ‌های بیابانی قرار گرفته و به طور کلی محصولات این منطقه نابود شده‌اند. اما حمله ملخ‌‌ها صرفا به منطقه راجستان هند ختم نشده و این آفت‌ها به مناطقی از آفریقا و شبه جزیره عربستان نیز حمله کرده‌اند.

ملخ‌های بیابانی در حال حاضر خطرناک‌ترین آفت‌های جانوری به شمار می‌روند که تاکنون بسیاری از کشورهای دنیا حداقل یک بار با این آفت‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که این ملخ‌ها را خطرناک کرده است به موضوع میزان تغذیه این موجودات مربوط می‌شود، به طور میانگین هر ملخ بیابانی می‌تواند در طول روز به اندازه وزن خود غذا بخورند و از آنجایی که زاد و ولد این آفت‌ها نیز بسیار بالا است، به سرعت می‌توانند محصولات کشاورزی یک منطقه را نابود کنند.

از دیگر ویژگی‌هایی خظرناک ملخ‌های بیابانی، به حرکت دائمی آن‌ها باز می‌گردد، این موضوع باعث شدن است از بین بردن آن‌ها به یکی از سخت‌ترین کارها تبدیل شود و تنها راه مقابله با این آفت، سم‌پاشی است. ملخ‌های بیابانی به صورت گروهی وارد مزارع کشاورزی می‌شوند و فعالیت آن‌ها قبل از شروع فصل گرما آغاز شده و تا شروع زمستان ادامه می‌یابد.

در ادامه ویدئویی از حمله ملخ‌های بیابانی به راجستان را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
HEYDARI_A57@YAHOO.COM
۱۲:۰۳ ۲۶ تير ۱۳۹۹
واقعا وحشی هستن...واقعا..ملخهای وحشی
آخرین اخبار