رئیس انجمن تولید کنندگان در و پنجره ایران مطرح کرد؛

اشتغال ۹۰ هزار نفری در صنعت در و پنجره

جلالی پور گفت: در این حوزه به صورت مستقیم ۳۰ هزار و غیر مستقیم ۶۰ هزار نفر اشتغال وجود دارد.

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  وحید جلالی نایب رئیس انجمن تولید کنندگان در و پنجره ایران گفت: یکی از موثرترین راه‌های توسعه تولید و پیشرفت در امر تولید، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حتی در شرایط رکود است که می‌تواند موجب رونق فضای کسب و کار شود. حدود ۴۰۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در صنعت در و پنجره کشور مشغول به فعالیت هستند, نبود ثبات در قیمت مواد اولیه، سیاست‌ها و دستور العمل‌های مربوط به صادرات و واردات، عملا امکان برنامه ریزی جهت یک صادرات پایدار را از تولید کننده ایرانی، سلب کرده است.

او افزود: تولید کنندگان داخلی در و پنجره برای صادرات نیاز جدی به حمایت ارگان‌های دولتی نظیر وزارت صمت، سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه‌ها دارند.

جلالی پور با اشاره به تنوع سلایق تصمیم گیری درمیان متولیان تولید کشور، اظهار کرد: متاسفانه این سلیقه‌ها بدون در نظر گرفتن نظرات و دید گاه‌های تشکل‌های صنفی از جمله انجمن تولید کنندگان در و پنجره ایران که متشکل از افراد اهل فن و متخصص در این صنعت است، اعمال و اجرا می‌شود.

او ادامه داد: به طور قطع بهترین راهکار برای توسعه تولید و صادرات در کشور، تدوین و اجرای سیاست‌های حمایتی متاثراز نظرات مشورتی تشکل‌های صنفی همان صنعت است.

جلالی پور در خصوص کیفیت و استاندارد، در و پنجره‌های تولیدی ایران گفت: تمامی واحد‌های تولیدی که زیر نظر انجمن تولید کنندگان در و پنجره فعالیت می‌کنند تولیداتشان براساس استاندارد‌های ملی و جهانی انجام می‌شود.

او افزود: از آنجایی که تولیدات در و پنجره ایران براساس آخرین دانش فنی روز ساخته می‌شوند بنابراین قابل رقابت با انواع مشابه خارجی و حتی اروپایی می‌باشند.


بیشتر بخوانید

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی در و پنجره برگزار می‌شود


به گفته جلالی پورتولید کنندگان در و پنجره کشور، تاکنون محصولات خود را به کشور‌های ونزوئلا، آفریقای جنوبی، الجزایر، بلژیک، انگلیس، استرالیا، عمان، امارات، عراق، افغانستان و کشورهای، سی آی اس صادر کرده اند. البته به دلیل عملکرد ضعیف متولیان تولید در کشور، هیچ روند سیستماتیکی برای حمایت و حفظ صادرات محصولات صنعتی و تولیدی وجود ندارد. به طور مثال روند صادرات در ایران به هیچ وجه با کشور‌های پیشرفته و یا حتی کشور‌های همسایه شباهتی ندارد. چرا که در این کشور‌ها در قالب یک روند سیستماتیک، دولت‌ها به شکلی پایدار از صادرات حمایت می‌کنند در نتیجه آهنگ توسعه تولید و صادرات هیچ گاه به دلیل سیاست‌های لحظه‌ای و موقتی دولت‌ها و افراد کند یا متوقف نمی‌شود.

او گفت: ۸تا۱۰ هزار یونیت درو پنجره و شیشه دوجداره در روز توسط واحد‌های تولیدی عضو انجمن تولید می‌شود، که این ظرفیت در صورت بالا رفتن تقاضا، قابل افزایش است. تعداد  شاغلین در این حوزه به صورت مستقیم ۳۰ هزار و غیر مستقیم ۶۰ هزار نفر است. رکود صنعت ساختمان وهمچنین تورم، طی دو سال گذشته لطمه شدیدی به این صنعت وارد کرده است.

جلالی پور، گفت: یکی از بهترین و موثرترین راه‌های توسعه وپیشرفت در امر تولید، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حتی در شرایط رکود اقتصادی است که میتواند موجب رونق فضای کسب و کار باشد.

او ادامه داد: برای توسعه بازار‌های جدید می‌بایست مسئولین ذیربط اقدام به برگزاری جلسات هم اندیشی با تشکل‌های بخش خصوصی از جمله انجمن تولید کنندگان در و پنجره داشته باشند. البته نمایشگاه یکی از بهترین محمل‌ها برای برپایی این جلسات است.  برپایی یک نمایشگاه تخصصی بسیار بهتراز برگزاری چندین نمایشگاه غیر تخصصی و عمومی است که بجز تحمیل هزینه‌های اضافی دستاورد دیگری ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار