دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مطرح کرد؛

استفاده از تمامی ظرفیت های نزدیک ترین منطقه آزاد پایتخت

بانک گفت: از تمامی ظرفیت های فرودگاه امام خمینی (ره) برای استفاده از بخش های لجستیکی استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مراسم تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و دبیرشورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مرتضی بانک دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مراسم امروز با بیان اینکه یک تفاهم نامه در رابطه با منطقه آزاد با همکاری وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است گفت: با توجه به ظرفیتی که در این بخش ایجاد شده است باید بیش از گذشته به سوی مرحله عملیاتی و اجرایی شدن در جهت اهداف توسعه کشور گام برداریم.

شکل‌گیری ظرفیت بازرگانی تجاری در منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

او ادامه داد: تمامی مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی(ره) به دلیل آنکه در نزدیکی پایتخت قرار دارد می‌تواند یکی از پایگاه‌های لجستیکی کشور در این منطقه به شمار آید، بنابراین باید گام‌های موثرتری در این حوزه برداشته شود.

دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور تصریح کرد: در منطقه ایجاد شده، وزارت راه و شهرسازی بخش های لجستیکی و صنعتی را فراهم کرده و ما میتوانیم با ایجاد فناوری های جدید از ظرفیت های لجستیکی و صنعتی در این حوزه هم بهره‌مند شویم.

بانک افزود: ما هم اکنون شاهد عملیاتی شدن ۸ منطقه آزاد در کشور هستیم و شرایط برای تسهیل تجارت فراهم شده و ما می‌توانیم از این ظرفیت ها برای کاهش اثرات تحریم استفاده کنیم.

او با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی از دستگاه های مهم در این بخش به ویژه در حوزه لجستیک به شمار می‌رود گفت: توسعه خدمات و ایجاد هاب های لجستیکی نقش ویژه‌ای در حمل و نقل و ترانزیت کشور دارد بنابراین باید از این سیاست ها در حوزه منطقه آزاد استفاده شود.

به گفته این مقام مسئول بندر شهید بهشتی و کلانتری بر اساس مصوبه مجلس به منطقه آزاد چابهار پیوستند که این خود زمینه سازه گسترش ظرفیت ها در منطقه آزاده چابهار می شود.

دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور بیان کرد: برای افزایش نقش لجستیکی و ارتباط آن بین جنوب و شمال می توانیم بندر شهید بهشتی و کلانتری را در منطقه آزاد به عنوان یکی از نقاط مهم ترانزیتی استفاده کنیم که آثار آن را در آینده نزدیک در حوزه ترانزیت مشاهده خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید


بانک در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با بیان اینکه در این شرایط برای بهره برداری بهتر از مناطق آزاد با همکاری وزارت راه و شهرسازی اقدامات لازم در این زمینه صورت می گیرد گفت :گمرک هم اکنون در فرودگاه امام خمینی(ره) مستقر شده و فنس کشی ها در این منطقه به صورت کامل به اتمام رسیده است.

او ادامه داد: منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی(ره) بر اساس قانون ایجاد شده و ما می توانیم از ظرفیت‌های منطقه آزاد استفاده کنیم به همین منظور تفاهم نامه‌ای بین دبیرخانه شورای عالی منطقه آزاد و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت تا زمینه همکاری و تخصصی تر شدن استفاده از ظرفیت ها در این فرودگاه فراهم شود.

دبیر شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور توضیح‌ داد: با توجه به ظرفیت های حمل و نقل از جمله راه آهن و بخش هوایی و جاده‌ای و نزدیک بودن این شهر فرودگاهی به مرکز شهر، این منطقه می تواند برای تولید کنندگان و بخش های لجستیکی بسیار مهم باشد؛ بنابراین زمینه همکاری برای فعالیت های لجستیکی در این بخش هم فراهم شده است.

بانک اظهار کرد: شرایط برای تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران جهت سرمایه گذاری در این مناطق فراهم شده و با توجه به تسهیلات و مشوق هایی که برای آنها در نظر گرفته شده از جمله معافیت های مالیاتی و گمرکی می توان میزان سرمایه گذاری را در این بخش افزایش داد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: تمامی سرمایه‌گذاران به صورت کامل می‌توانند از این شرایط استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار