فومنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

اصلاح‌طلبان دو دسته شدند؛ طرفداران لاریجانی و هواداران سید حسن خمینی

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات توضیحاتی در خصوص اتفاقات اخیر جناح اصلاحات مطرح کرد.

محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اتفاقات اخیر جناح اصلاح‌طلب گفت: آقای عارف از اول هم به صورت بدلی رئیس شورای سیاست‌گذاری شده بود؛ شورای سیاست‌گذاری از ابتدایی که وارد انتخابات شد، وجهه قانونی نداشت.

او افزود: آقای عارف که رهبری جریان اصلاحات را دست گرفته بود ، توانایی مدیریت این جناح و جریان را نداشت و با عدم توانایی خود در اداره احزاب و گروه‌های اصلاح طلب، باعث انشقاق و جدایی آن‌ها شد که ما دیدیم در انتخابات اخیر مجلس آن‌ها با سه لیست وارد شدند.

فومنی ادامه داد: از طرف دیگر دوران ریاست آقای عارف بر جریان اصلاحات دوران بسیار بدی بود، چون در بین نامزد‌هایی که آمدند و تصمیم به ورود به مجلس گرفتند دارای رانت بازی و باندبازی‌های زیادی بودند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تصریح کرد: مدیریت آقای عارف مدیریت از هم گسیخته‌ای بود که اصلاحات را با چالش‌های زیادی مواجه کردند.


بیشتر بخوانید: 


او عنوان کرد: آن طور که از شواهد پیداست، آقای عارف خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌کند و اینطور که نشان می‌دهد، بدنه اصلاحات عارف را قبول ندارد و فقط چون در جریان به آقای خاتمی نزدیک بود، ریاست شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را برعهده داشت.

فومنی در ادامه گفت: به نظرم دیگر کار شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان تمام شده و تنها اسمی از آن باقی مانده است و آقای عارف خودش به محض مطلع شدن از این ماجرا کنار کشید تا برکنار نشود، چون در شورای سیاست‌گذاری تصمیم بر این بود که عارف را کنار بزنند.

او افزود: اصلاح طلبان فرمول جدیدی برای ورود به انتخابات در نظر گرفته اند و آن چیزی است که در نامه آقای خوئینی‌ها دیدیم که همه مشکلات کشور را به گردن نظام و رهبری می‌اندازند تا خود را از مشکلات مبرا کنند و بتوانند در انتخابات به پیروزی برسند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به نقش خاتمی در جریان اصلاحات گفت: خاتمی زیر دست موسوی خوئینی‌ها فعالیت می‌کند و بیشتر نقش اجرایی در جریان اصلاحات را برعهده دارد و خودش از خود هویت خاصی ندارد.

فومنی در پایان گفت: اگر امروز با دقت مشاهده کنیم می‌بینیم که اصلاح طلبان به دو قسمت تقسیم شدند؛ یک گروه کارگزارانی‌ها و احزاب و گروه‌هایی که دوست دارند لاریجانی رئیس جمهور شود و گروه دیگر که روی گزینه سید حسن خمینی مشغول فعالیت‌های تبلیغاتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۰:۱۸ ۲۳ تير ۱۳۹۹
درود خدابرسید مظلوم سید حسن خمینی نوه حضرت امام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
لاریجانی مگر اصولگرای دوآتیشه نبود؟!!!!از کی وارد تیم اصلاح طلبان شده ؟! اشتباه اصلاح طلبان این بود که به راحتی اجازه ورود هرنفوذی رو به درون حزب می دادنداصلاح طلب دیگه تموم شده فعالیت این حزب بعد از این دیگه اصلا معقولانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۸ تير ۱۳۹۹
فقط سید حسن نوہ ی امام اگہ تاییدش کنن با ۴۰ میلیون رای انتخابات باشکوھی رقم میزنہ
Iran (Islamic Republic of)
کلثوم کرمیان
۰۹:۰۷ ۱۸ تير ۱۳۹۹
تو را به خون شهدا مملکت رو به بازی دست اینا ندید باز هم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۵ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اصلاح طلبان مگر چقد مفلوک شدند که طرفدار لاریجانی شدند و هوادار حسن خمینی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
اصلاح‌طلبان همیشه نان به نرخ روز خور هستند همیشه
Germany
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۸ تير ۱۳۹۹
وای به حال اصلاح طلبان که مهره هاشون لاریجانی و خمینی باشد عجب مهره های ارزشمندی دارن
آخرین اخبار