در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نحوه حضور دانشجویان ورودی جدید در ترم تحصیلی آینده

معاون آموزشی وزیر علوم درباره نحوه حضور دانشجویان سال اولی در ترم تحصیلی آینده توضیحاتی داد.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزیر علوم در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان شروع سال تحصیلی جدید برای دانشجویان جدید الورود اظهار کرد: دانشجویان جدید الورود از اول آبان در دانشگاه‌ها پذیرش خواهند شد البته این بستگی به این موضوع دارد که زمان اعلام نتایج کنکور از سوی سازمان سنجش و امکانات دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان به چه صورت باشد.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: شروع ترم تحصیلی از ۱۵ شهریور برای دانشجویان قدیمی دانشگاه‌ها است. شروع سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور به معنی این نیست که تمام دانشگاه‌ها در این بازه زمانی ترم را شروع کنند.

خاکی صدیق درباره نحوه حضور دانشجویان جدید الورود به دانشگاه‌ها گفت: در نامه‌ای که به دانشگاه برای نحوه برگزاری ترم بعد ارسال شده است، تاکید کرده ایم که اولویت برای آموزش دانشجویان جدید الورود حضور فیزیکی در دانشگاه‌هاست.

پیش شرط حضور فیزیکی دانشجویان ورودی جدید

معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه تاکید کرد: البته پیش شرط این حضور این است که دانشگاه‌ها بتوانند پروتکل‌های بهداشتی و تمهیدات لازم را برای این دانشجویان فراهم کنند، اما اگر نتوانند شرایط را فراهم کنند طبیعتا دروس این دانشجویان هم مجازی برگزار خواهد شد.

معاون آموزشی وزیر علوم بیان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط دانشگاه‌های مطرح دنیا، توصیه بر پذیرش حضوری دانشجویان جدید الورود است. به این دلیل که دانشجویان در ترم اول با محیط دانشگاه از نزدیک آشنا می‌شوند.

گفتنی است، منصور غلامی وزیر علوم درباره شروع  ترم تحصیلی جدید گفته است: باتوجه به ناشناخته بودن شرایط بیماری کرونا در نیمسال تحصیلی جدید که در فصل پاییز و زمستان قرار دارد، به دانشگاه‌ها توصیه کردیم که حتماً آموزش را از نیمه شهریور آغاز کنند؛ زیرا در مواقعی که دانشگاه‌ها احساس کنند که حضور دانشجو در کلاس درس به‌صورت حضوری الزامی است، با این شرایط که برای نیمسال جدید پیش‌بینی شده، می‌توانند زمان‌بندی مناسبی برای حضور دانشجویان انجام بدهند.

غلامی با اشاره به اینکه آموزش‌های ترم جدید به‌صورت ترکیبی (حضوری و مجازی) ارائه خواهد شد، افزود: اگر دانشگاه‌ها احساس کنند حضور دانشجو در کلاس درس در یک بازه زمانی مشخص الزامی است، با زمان‌بندی دانشجویان را به دو با چند گروه تقسیم کنند و هر گروه در زمان مشخص و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باتوجه به شرایط و وضعیت موجود در استان‌ها و شهر‌ها در محل کلاس درس حضور پیدا کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۹:۱۶ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
باسلام واسه دروس تخصصی حضوری کنین چون درس یاد نمی گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۱ تير ۱۳۹۹
سلام ما دانشجوها تا اخر تیر امتحان داریم دو هفته بعدش هم استرس نمرات و داریم ۱۵شهریور هم دوباره باید بریم دانشگاه یعنی حدودا یک ماه یا یک ماه و دوسه هفته فقط تعطیلیم پس کی از تعطیلاتمون استفاده کنیم خسته شدیم بخدا همش درس ویدیو بی کیفیت استرس امتحان یکم شرایط مارو هم در نظر بگیرید وقتی برای خودتون قانون و بخش نامه صادر میکنید به شرایط ما دانشجوها هم فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه فردوسی
۱۶:۱۶ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من به علت مشکلات زیادی که برایم درسال ۹۸ برایم اتفاق افتاد
برای خودم تنها فرزندم وهمسرم نتوانستم به مصاحبه دکتری آموزش زبان انگلیسی برسم.بارها برای سازمان سنجش پیام فرستلدم ولی جوابی دریافت نکردم .عاجزانه خواهشمتدم مرا از لطف خویش محروم نفرمایید .باتشکر فراوانک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۰ تير ۱۳۹۹
برگزاری سر موعد مقرر
آخرین اخبار