ترامپ فیلم اسلحه کشیدن سفیدپوستان بر روی معترضان را در توئیتر بازنشر کرد

رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار ویدئویی در صفحه توئیتر خود ثابت کرد که از خودبرتربینی سفیدپوستان علیه سیاه‌پوستان ناراضی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که به نظر می‌رسد از حمله به معترضان ضد نژادپرستی خیلی هم ناراضی نیست، روز دوشنبه ویدئویی از اسلحه کشیدن یک زوج سفیدپوست به روی گروهی از معترضان ضد نژادپرستی در سنت لوئیز را در صفحه توئیتر خود بازنشر کرد.

در این ویدئو ۳۰ ثانیه ای، که در توئیتر شبکه ‌ای بی سی نیوز منتشر شده بود، یک زوج سفیدپوست را نشان می‌دهد که به روی گروهی از معترضان در سنت لوئیز اسلحه می‌کشند. این معترضان در حال راهپیمایی به سوی دفتر شهرداری بودند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته نیز ضمن بازنشر ویدئویی حاوی شعار‌های نژادپرستانه نشان داد که خیلی هم از بحران نژادپرستی و خودبرتربینی سفیدپوستان در برابر سیاه‌پوستان ناراحت نیست. در ویدئویی که ترامپ آن را بازنشر کرده، یکی از حامیان او شعار «قدرت سفید» را می‌خواند، این یک شعار نژادپرستانه نزد مردم آمریکا محسوب می‌شود.

با این حال ترامپ اواخر روز یکشنبه مجبور به حذف این ویدئو از حساب شخصی خود در توییتر، ساعاتی پس از بازنشر آن شد. کاخ سفید در توجیه حذف این ویدئو از حساب توییتری ترامپ، مدعی شد رئیس‌جمهور شعار نژادپرستانه این فرد را نشنیده است.

در پی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی در مینیاپولیس به دست یک پلیس جنایتکار، صد‌ها هزار آمریکایی خشمگین در نقاط مختلف این کشور به خیابان‌ها آمدند و بر اهمیت زندگی سیاه‌پوستان تاکید کردند.

ترامپ، اما بدون توجه به مطالبه سیاه‌پوستان در احترام به زندگی آن‌ها، معترضان آمریکایی را «تروریست» خوانده است. افراد سرشناس جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» اعلام کردند که تا محقق شدن کامل خواسته‌های خود به اعتراضات ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار