نهاده‌های دامی در سطح کشور به وفور وجود دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نهاده‌های دامی در سطح کشور به وفور وجود دارد و همه دستگاه‌ها در تلاشند تا نهاده‌های دامی به شکل مناسب در سطح کشور توزیع شود.

نهاده‌های دامی در سطح کشور به وفور وجود داردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی شامگاه امروز در بازدید از مجموعه آرتا پروتئین اردبیل اظهار کرد: نهاده‌های دامی در سطح کشور به وفور وجود دارد و همه دستگاه‌ها از جمله بانک مرکزی و وزارت صمت در تلاشند تا نهاده‌های دامی به شکل مناسب در سطح کشور توزیع شود.

او افزود: ستاد تنظیم بازار با تلاش حداکثری خود در حال تنظیم قیمت نهاده‌های دامی است تا نهاده‌ها با قیمت مناسب و معقول برای کنترل بازار در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی بیشتر در حوزه تولید، بهداشت و سلامت و استمرار تولیدات محصولات کشاورزی و تولیدات دامی فعالیت دارد و در تلاشیم تا گوشت مرغ به وفور در بازار موجود باشد.

خاوازی ادامه داد: در زمینه تامین نهاده‌های دامی همکاری خوبی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و جو، ذرت و کنجاله سویا به اندازه کافی تامین شده و موجود است.

او در ادامه به وضعیت تولید محصولات کشاورزی در کشور پرداخت و اذعان داشت: پیش بینی می‌شود با تلاش کشاورزان در سال‌جاری ۱۴ میلیون تن گندم تولید شود و ۱۱ میلیون تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری خواهد شد.

خاوازی گفت: امسال ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب زمینی تولید خواهد شد و در نهایت با وزارت صمت در رابطه با صادرات سیب زمینی تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.