تفاهم نامه همکاری بین شبکه دانشگاه مجازی جهان اسلام و پردیس فارابی امضاء شد

تفاهم نامه همکاری بین شبکه دانشگاه مجازی جهان اسلام و پردیس فارابی دانشگاه تهران به امضای دبیرکل این شبکه و ریاست پردیس فارابی دانشگاه تهران رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،تفاهم نامه همکاری بین شبکه دانشگاه مجازی جهان اسلام و پردیس فارابی دانشگاه تهران به امضای دبیرکل این شبکه و ریاست پردیس فارابی دانشگاه تهران رسید.

دبیرکل شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام گفت: این تفاهم نامه با هدف بهره مندی از ظرفیت بین المللی در جذب دانشجو، انتقال دانش، فناوری و تجربیات بین دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و پردیس فارابی دانشگاه تهران به امضا رسید.

نجفی برزگر مهمترین دستاورد این تفاهم نامه را معرفی ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌های ایران به جهان اسلام، پذیرش دانشجو، تبادل علمی بین اساتید و مطالعات منطقه‌ای عنوان کرد.

او رشد دیپلماسی علمی و فناوری ایران را از دیگر دستاورد تعامل بیین دانشگاهی جهان اسلام برشمرد و افزود: این تعامل علمی و فرهنگی وحدت اسلامی بین کشور‌های اسلامی را تقویت خواهد کرد.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران گفت: از اهداف پردیس دانشگاه تهران فعالیت در سطح بین المللی است که پیوستن به شبکه بزرگ دانشگاه مجازی، راه را برای رسیدن به هدف پردیس فارابی دانشگاه تهران هموار می‌کند.

محمد رضایی مهمترین دستاورد این تفاهم نامه جذب دانشجو در مقاطع کارشناسی، ارشد، دکتری و حتی فوق دکتری برای اساتید دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این دانشگاه در رشته‌های الهیات، حقوق، مهندسی و مدیریت با عضویت در این دانشگاه مجازی دانشجو می‌پذیرد.

رضایی به فعالیت این دانشگاه در انتشار اولین نشریه بین المللی در حوزه مدیریت به زبان‌های عربی اشاره‌ای کرد و افزود: این تعامل علمی باعث ایجاد بستری مناسب برای کسب تجارب علمی اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام برای رسیدن به بین المللی شدن ۱۲ نشریه علمی و پژوهشی دانشگاه فارابی پردیس دانشگاه تهران خواهد شد.

شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام یکی از شبکه‌های کمیته دائمی همکاری علمی و فناوری کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی است که شامل ۵۷ کشور جهان اسلام در آسیا، آفریقا و اروپاست که بالای ۶ میلیون دانشجو دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار