هیل: اقدامات روسیه در افغانستان به اطلاع ترامپ رسیده بود

نشریه هیل نوشت گزارش‌های بسیاری نشان می‌دهد که موضوع اقدامات روسیه در افغانستان در گزارش مکتوب روزانه به اطلاع رئیس‌جمهور آمریکا رسیده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، چندین گزارش منتشر شده است که ثابت می‌کند موضوع ادعایی تبانی روسیه با طالبان برای ترغیب آن‌ها به کشتن نیرو‌های ائتلاف در افغانستان در گزارش روزانه‌ای که به صورت مکتوب به دونالد ترامپ داده می‌شود وجود داشته است.

به نوشته هیل، سی‌ان‌ان نخستین بار روز یکشنبه گزارش داد که این اطلاعات در یکی از جلسات روزانه ترامپ در فصل بهار مطرح شده است. پس از آن نیویورک تایمز به نقل از دو منبع ناشناس، اعلام کرد مقامات دولت در اواخر فوریه در یک جلسه توجیهی کتبا در این خصوص به ترامپ اطلاع رسانی کردند.

هیل در ادامه نوشت: آسوشیتدپرس نیز با استناد به منابع ناشناس، روز گذشته گزارش داد مقامات ارشد کاخ سفید از این اطلاعات طبقه‌بندی شده مبنی بر این که روسیه در اوایل ۲۰۱۹ برای قتل سربازان آمریکایی رشوه داده است (!) آگاه بودند. این منابع به آسوشیتدپرس گفتند دستکم در یکی از گزارش‌های روزانه ترامپ در اوایل بهار این موضوع آمده است. به گفته این منابع، جان بولتون، مشاور امنیت ملی در آن زمان، به همکارانش گفته بود که ترامپ را در جریان این موضوع قرار داده است.

از سوی دیگر دو مقام دولت ترامپ به تایمز گفتند این اطلاعات در اسناد توجیهی روزانه ترامپ در فوریه ۲۰۲۰ گنجانده شده است. یکی از آن‌ها اواخر فوریه را عنوان کرد و دیگری گفت در گزارش روزانه ۲۷ فوریه این موضوع به اطلاع ترامپ رسیده است.

جمعه گذشته، روزنامه نیویورک تایمز گزارشی منتشر کرد و به نقل از مقامات اطلاعاتی مدعی شد این موضوع که در میان مذاکرات صلح سال گذشته افغانستان عاملان روسیه به نیرو‌های طالبان پاداش پرداخت کرده‌اند تا سربازان آمریکایی را در افغانستان به قتل برسانند به اطلاع ترامپ رسانده شده است. بنا به نوشته این روزنامه، اما ترامپ پس از مطلع شدن از این موضوع واکنشی نشان نداده است.

سخنگوی کاخ سفید و رئیس‌جمهور آمریکا هر دو این موضوع را رد کردند. ترامپ گفت نه او و نه معاونش، مایک پنس، چیزی در این مورد نمی‌دانند و اطلاعاتی به آنها داده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار