امام جمعه تربت جام گفت:فضای مجازی در تربت جام از پویایی و تحرک زیادی برخوردار است و فضای مطالبه گری و روشنگری خوبی ایجاد نموده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معتمدی فر امام جمعه تربت جام  با اشاره به اهمیت جایگاه اطلاع رسانی و همچنین مطالبه گری گفت: اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب است و هر چیزی که تاثیرگذار باشد و اثر داشته باشد، فضای حقیقی است و فضای مجازی در شرایط فعلی بسیار اثرگذار است.

او با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات افزود: تبلبغات و اطلاع رسانی از ابتدای اسلام بوده و ریشه دیرینه دارد، به نحوی که حضرت رسول (ص) همیشه در خطبه هایشان می‌فرمودند که حاضرین به غایبین اطلاع رسانی کنند و فضای مجازی می‌تواند به عنوان یک بستر مناسب برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده شود و باید ما از این فضا که به عنوان تهدید به ما تحمیل شده به عنوان یک فرصت استفاده بهینه کنیم.

امام جمعه تربت جام در خصوص اهمیت فعالیت رسانه‌ای و خبررسانی ادامه داد: هیچ اتفاق برزگی نمی‌افتد مگر اینکه پیوست رسانه‌ای دشته باشد و در این دوره قبل و بعد و حین یک رخداد شاهد موج‌های رسانه‌ای هستیم.

معتمدی فر بیان کرد: برای فعالیت در فضای مجازی باید افراد سواد رسانه‌ای خود را بالا ببرند تا بر زمین بازی اشراف داشته باشند و از اهداف و واقعیت‌ها واقف گردند. از طرفی باید مردم هدفمند در فضای مجازی حضور یابند و فعالیت بدون هدف باعث اتلاف وقت و سردرگمی خواهد شد و اطلاعات درست و نادرست دریافتی باعث گمراهی خواهد شد.

او در خصوص شرایط فعالیت در فضای مجازی شهرستان تصریح کرد: در شهر وحدت باید از آن ندای وحدت به گوش برسد. صدق و صداقت دومین اصل فعالیت و تولید محتوا توسط ادمین‌های گروه و کانال‌ها است، تولید کنندگان خبر باید ابتدا به یقین برسند و خبر غیر مستند و شایعه را منتشر نکننند.

امام جمعه تربت جام تاکید کرد: کانال‌ها و گروه‌های مجازی باید با هدف ایجاد امید به جامعه، در کنار نقاط ضعف، نقاط مثبت و خدمات را هم منتشر کنند و هدف همه باید منافع ملی و محلی باشد و نفع عموم را در نظر بگیریم و هیچگاه با انتشار مطالب مردم را نترسانیم تا مردم به گروه و کانال‌ها اعتماد کنند.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.