باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بمباران و کرونا؛ چاشنی زندگی این روزهای کودکان یمن

ویروس کرونا این روزها علاوه بر جنگ و محاصره، چاشنی زندگی کودکان یمنی شده است.

یمنبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا احمدی_ بیش از پنج سال است که یمن با مشکلات متعددی از جمله حملات شبانه روزی متجاوزان سعودی _ آمریکایی دست و پنجه نرم می‌کند. این حملات تا به امروز باعث به شهادت رسیدن هزاران زن و کودک و تعداد بی‌شماری از غیرنظامیان یمنی شده است، تحریم و محاصره همه جانبه یمن توسط عربستان سعودی هم باعث اعمال فشار‌های زیاد اقتصادی به این کشور شد.

البته این محاصره فقط به حوزه اقتصاد لطمه نزده است و کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در این کشور را به دنبال داشته است، موضوع تجهیزات پزشکی بزرگترین خطری است که حدود ۳۰ میلیون جمعیت یمن با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

عبدالکریم المطری مدیر بنیان التنمویه یمن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تحریم و محاصره یمن گفت: جنگ و دشمنی با مردم یمن حالا پنج ساله شده است، اما این دشمنی‌ها فقط در حوزه نظامی نیست بلکه در موارد اقتصادی و دارویی هم دیده می‌شود. این دشمنی‌ها بزرگ و کوچک نمی‌شناسد، زن، مرد، کودک و بزرگسال برایش فرقی ندارد، عربستان سعودی دشمن هر نوع زندگی در یمن است.

یمن

شیوع کرونا درد دیگر بر دردهای یمن افزود

با شیوع کرونا در جهان، یمنی‌ها علاوه بر مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کردند با مشکلات ناشی از این بیماری هم مواجه شدند و امکانات درمانی و نبود تجهیزات مقابله با این ویروس از جمله موارد دیگری است که مقابله با کرونا را در این کشور پیچیده‌تر کرده است.

 

یمن

یوسف الحاضری سخنگوی وزارت بهداشت یمن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود اقلام پزشکی برای کمک به بیماران کرونایی گفت: ما درمورد تجهیزات پزشکی کاربردی برای بیماری کرونا تحت فشار زیادی هستیم، کمبود‌های بسیاری در بخش امکانات پزشکی و همچنین دستگاه تنفس مصنوعی در بیمارستان‌ها داریم.


بیشتر بخوانید 


هر ۶ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌دهد

آمار‌ها می‌گویند تا قبل از ورود کرونا به یمن، بر اثر بمباران جنگنده‌های سعودی-آمریکایی در هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی جان خود را از دست می‌داد که این آمار با ورود کرونا و کمبود تجهیزات پزشکی به ۶ دقیقه رسیده است.

علاوه بر کرونا، یمن حالا با بیماری وبا و سوء تغذیه کودکان هم درگیر است، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اگر ۲.۵ میلیون کودک یمنی کمک فوری دریافت نکنند به زودی جان خود را از دست خواهند داد.

یمن

اما این نگرانی سازمان جهانی بهداشت یکی از سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد، نزد مردم یمن تناقض آشکار به حساب می‌آید، کاملا مشخص است که سازمان ملل متحد بیشترین بودجه خود را از آمریکا دریافت می‌کند و واشنگتن با فروش سلاح‌های خود به عربستان سعودی توانسته میلیارد‌ها دلار پول به دست آورد، پول‌هایی که آلوده به خون کودکان بی دفاع یمن است.

همچنین مدیر بنیان التنمویه یمن درباره سکوت سازمان ملل متحد نسبت به کشتار مردم بی دفاع یمن می‌گوید که علی‌رغم ادعای کمک سازمان ملل به یمن، اقدامات این سازمان نشان می‌دهد هیچ تلاشی در جهت لغو تحریم های این کشور انجام نمی‌دهد؛ ما از سازمان ملل متحد می‌خواهیم مقابل تجاوز رژیم سعودی و آمریکا را بگیرد و یا در به دلیل کرونا تحریم‌های دارویی و اقتصادی را بردارند.

حل مشکلات چند سال اخیر یمن نیازمند توجه جدی است، نگاهی که به نفع مردم یمن و پایان بخش تمامی مشکلات باشد، اگر این اتفاق صورت نگیرد معلوم نیست تا سال آینده چه تعداد یمنی جان خود را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار