فاطمه سعیدی از اجرای سیستم نوین آبیاری در ۱۶۸ هکتار از اراضی شهرستان سرخه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فاطمه سعیدی مدیر جهاد کشاورزی سرخه با بیان اینکه اجرای سیستم نوین آبیاری به‌عنوان یک ضرورت در راستای مقابله با بحران کم‌آبی در دستور کار این نهاد قرار دارد گفت: بر همین اساس ۱۶۸.۵ هکتار از اراضی کشاورزی سرخه به سیستم نوین آبیاری تجهیز شدند.

او بابیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای اجرای این طرح هزینه شده است افزود: در حال حاضر ۸۷ هکتار از اراضی سرخه نیز در دست اجرا قرار دارند که با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح گامی مؤثر در راستای کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی برداشته می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرخه با تأکید بر اینکه درمجموع ۱۱ پروژه در مناطق مختلف این شهرستان با اعتبار ذکرشده تحت پوشش دستگاه‌های نوین آبیاری قرارگرفته است اضافه کرد: با بررسی و پتانسیل‌یابی انجام‌شده از سوی واحد فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مابقی اراضی نیز تحت پوشش دستگاه‌های نوین آبیاری قرار گیرد.

سعیدی با اشاره به اینکه مدیریت بهتر آب و افزایش راندمان و عملکرد در سطح از اهداف مهم اجرای این طرح است تصریح کرد: تولید محصول باکیفیت نیز در راستای اجرای طرح آبیاری نوین ازجمله رویکرد‌های مهمی است که در این راستا دنبال می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.