زارعی کیایی در گفت‌‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس برای ساماندهی صنعت طیور باید وارد میدان شود/ بررسی قیمت مرغ در دستور کار پارلمان

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: مجلس برای ساماندهی قیمت مرغ و تخم مرغ وارد میدان شود و احتمال بررسی این موضوع وجود دارد.

منصورعلی زارعی کیایی نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد وضعیت نا بسامان بازار مرغ و تخم مرغ، گفت: نوسانات موجود در این زمینه از قبل هم پیش‌بینی می‌شد، متاسفانه تدبیر لازم اندیشیده نشد و  نهاده‌های دامی از قبیل ذرت و سویا به موقع به دست تولیدکننده نرسید.

او افزود: به دلیل هزینه‌های تولید و پرورش بالای مرغداران تولیدکنندگان میزان جوجه ریزی خود را کم کردند، همچنین قیمت نهاده‌های دامی برای پرورش طیور هم بالا رفت.

زارعی کیایی ادامه داد: یکی از دلایل گرانی این روز‌های مرغ، بالا رفتن هزینه تولید برای پروش دهندگان است، بنابراین دولت باید در این شرایط بازار را تنظیم کند، تا تعادل برقرار شود.

او افزود: برای تعادل در بازار طیور باید نهاده‌های دامی به تولیدکنندگان برسد، لذا دولت باید مداخله کرده و سیستمی را ایجاد کند که نهاده‌های دامی مستقیم به دست تولید کننده برسد و واسطه‌ها حذف شوند.


بیشتر بخوانید


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در کمیسیون کشاورزی در مورد وضعیت نا بسامان بازار مرغ بحث می‌شود و ممکن است در صحن علنی مجلس مطرح شود، البته مجلس در این خصوص حتما اقدام می‌کند، چراکه  صنعت طیور یکی از کالا‌های مورد نیاز و اساسی برای مردم است.

او با بیان اینکه مجلس برای ساماندهی به صنعت طیور باید وارد میدان شود، تاکید کرد: قطعا هفته آینده این مورد را در مجلس بررسی می‌کنیم، هنوز در کمیسیون کشاورزی در مورد این موضوع بحث نشده است، اما طبق پیش‌بینی ها این موضوع در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت مرغ ، مرغداران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مجلس وقتی وارد حیطه گرانی نابسمانی قیمتهای کالاهای اساسی میشه نوش دارو بعد از مرگ سهراب وارد میشه بخار نداره لایحه ها تصویب می کنه پیگیری نمکنه تابه نتیجه برسه عالم بی عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۳ تير ۱۳۹۹
میترسم بیان ابروشو درست کنن بزنن چشمشو دربیارن
آخرین اخبار