بالا بودن شاخص کیفی هوا در بم

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمان از بالابودن شاخص کیفی هوا در شهرستان بم خبر داد.

بالا بودن شاخص کیفی هوا در بممهرانگیز حیدریان رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: برای اینکه شاخص کیفی هوا را مطرح کنیم ملاک ما Aqi است و به شکل روزانه این امر انجام می‌شود.

او افزود: از ۴ ایستگاهی که در شهر‌های کرمان، ریگان، فهرج و بم وجود دارد متاسفانه نتوانستیم با ریگان به دلیل مشکل مخابرات ارتباط برقرار کنیم و در حال حاضر هوای شهر کرمان ناسالم برای گروه‌های حساسی همچون زنان باردار، اطفال، سالمندان و افرادی که مشکلات ریوی دارند مضر وشاخص آن ۱۵۸ است.

حیدریان بیان داشت: فهرج نیز با شاخص کیفی هوای ۱۲۸ ناسالم برای گروه‌های حساس و شهرستان بم با شاخص کیفی هوای ۵۰۰ پیشتاز است و هوای آن برای عموم مردم بسیار خطرناک و مضر است.

او تصریح کرد: شاخص کیفی هوا برای شهر کرمان و بم در حال حاضر روند کاهشی دارد و اوج این شاخص‌ها برای این شهر‌ها در ساعاتی از بامداد امروز بوده است.

رئیس اداره نظارت و پایش محیط زیست استان کرمان گفت: توصیه‌های ذکر شده مبنی براین است که شهروندان برای کار‌های غیر ضروری حتی المقدور از خانه خارج نشوند و سلامتی خود را به خطر نیاندازند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار