فروغی: نبود تماشاگر در مسابقات تیراندازی المپیک، تاثیر مثبتی بر نتایج خواهد داشت

عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه گفت: از آنجا که تیراندازی جزو ورزش‌هایی هست که نیاز به آرامش و تمرکز بسیار بالایی دارد، نبود تماشاگر در مسابقات تیراندازی المپیک می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

///فروغی: شاید برگزاری رقابت‌های تیراندازی در المپیک بدون حضور تماشاگر در کیفیت نتایج تاثیرمثبت داشته باشدجواد فروغی عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه تمرینات خود اظهار کرد: از وقتی که اجازه‌ انجام تمرینات به صورت متمرکز صادر شد، من و خانم رستمیان با مربیگری محسن نصر اصفهانی تمرینات خود را دو روز در طول هفته در سالن هشتاد خط مجموعه ورزشی آزادی انجام می‌دهیم و  باقی روز‌ها نیز تمرینات و یا بدنسازی به صورت غیرمتمرکز در منزل انجام می‌شود و از طریق فضای مجازی با مربی تیم در ارتباط هستیم.

او افزود: زمان دور ماندن ما از سالن‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا در مجموع حدود سه ماه به درازا کشید و از اینکه دوباره می‌توانم در سالن "هشتاد خط" تمرین داشته باشم، خوشحال هستم. 

فروغی ادامه داد: قطعا نه فقط من، بلکه همه تیراندازانی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم با آن‌ها در ارتباط هستم در این مدت دچار افت شده اند، که البته تا حدود زیادی قابل پیش بینی بود. ولی بعد از گذشت مدت کوتاهی توانستم خود را به رکورد‌هایم قبل از شیوع ویروس کرونا نزدیک‌تر کنم.

ملی پوش تیراندازی با تپانچه گفت: در هر دوره از اردوها، حدود دو هفته تمرین داریم که روز‌های یکشنبه و سه شنبه داخل سالن "هشتاد خط" و دیگر روز‌ها به صورت مجازی تمرین می‌کنیم. البته هانیه رستمیان در رشته بیست و پنج متر هم تمرین دارد. تمرینات متمرکز حدود ۴ ساعت و تمرینات مجازی نیز حدود دو ساعت در روز زمان می‌برد.

///فروغی: شاید برگزاری رقابت‌های تیراندازی در المپیک بدون حضور تماشاگر در کیفیت نتایج تاثیرمثبت داشته باشد

او ادامه داد: تمرینات متمرکزی که در سالن "هشتاد خط" انجام می‌دهیم،  کاملا طبق نظر محسن نصر اصفهانی، مربی تیم ملی تیراندازی با تپانچه است. نتیجه تمرینات مجازی نیز به صورت جدول امتیاز بندی شده برای سرمربی تیم ملی، احمد نجفی و همچنین مربی تیم، محسن نصر اصفهانی ارسال و عملکرد ما بررسی می‌شود.

عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه با اشاره به برگزاری مسابقات المپیک بدون حضور تماشاگران گفت: شاید باور برگزاری مسابقات مهمی مثل المپیک بدون حضور تماشاگر خیلی سخت باشد، ولی متاسفانه شرایطی که ویروس کرونا به وجود آورده است، باعث شده که هر احتمالی را در این زمینه در نظر بگیریم. هر چند برگزاری مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر، از جذابیت و رنگ و لعاب خوبی برخوردار نخواهد بود، ولی از آنجا که تیراندازی جزو ورزش‌هایی هست که نیاز به آرامش و تمرکز بسیار بالایی دارد، شاید برگزاری این رقابت‌ها بدون حضور تماشاگر، بتواند در کیفیت و کمیت نتایج، تاثیرات مثبت و قابل توجهی داشته باشد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار