انگلیس، طلا‌های ونزوئلا را به نفع گوایدو مصادره کرد

دادگاه عالی انگلیس با رد درخواست دولت ونزوئلا برای استرداد ذخایر طلای خود، سردسته مخالفان در این کشور را صاحب این اندوخته معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دادگاه عالی انگلیس در اقدامی مداخله‌جویانه درخواست دولت ونزوئلا برای استرداد ۸۰۰ میلیون پوند طلا‌های متعلق به خود را رد کرد.

قاضی پرونده طلا‌های دولت ونزوئلا روز پنج شنبه طی حکمی درخواست بانک مرکزی این کشور را برای بازگرداندن طلا‌های آن را رد و خوان گوایدو، سردسته مخالفان آن را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا صاحب این ذخیره معرفی کرد. قاضی پرونده ونزوئلا طی حکمی اعلام کرد دولت انگلیس گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد. بر اساس این حکم نیکلاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا به رسمیت شناخته نمی‌شود.

قاضی این پرونده اعلام کرد دولت لندن بدون قید و شرط گوایدو را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسد.

بانک مرکزی ونزوئلا ماه گذشته طی دادخواستی از انگلیس خواست تا با توجه به شرایط اضطراری ذخایر طلا این کشور به ارزش یک میلیارد دلار را آزاد کند.

پیشتر نیز دویچه بانک آلمان ۲۰ تن از طلا‌های متعلق به ونزوئلا را مصادره کرد و آن را به عنوان وثیقه قرارداد دو جانبه مبادله طلا به ارزش ۷۵۰ میلیون دلار، در اختیار گرفت.

شایان ذکر است، آمریکا به همراه حدود ۵۰ کشور جهان، در اقدامی مداخله‌جویانه خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته‌اند. این در حالی است که مردم و ارتش این کشور از رئیس‌جمهور و دولت قانونی‌ خود (نیکلاس مادورو) حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۴۳ ۱۳ تير ۱۳۹۹
میگم مادورو :
میخوای یه نفتکش انگلیس رو مصادره کنیم تا طلاهاتو پس بده ؟؟
_روباه پیر فقط زبان زور حالیشه
اینا بما هم بدهکارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۷ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ونزوئلا هم چوب غارت منابع ایران را میخورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۳ تير ۱۳۹۹
ونزوئلا از ی مشت دزد چه انتظاری داره؟
آخرین اخبار