کمیته سلامت مادران اندیکا بصورت مجازی برگزار شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا از برگزاری کمیته سلامت مادران باردار بصورت مجازی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، وحید کاظمی مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا گفت: کمیته سلامت مادران باردار ۳ ماهه اول سال ۹۹ بدلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا بصورت مجازی با حضور کارشناسان واحد‌های ستادی، پزشکان، ماما‌ها و کارشناسان بهداشت خانواده مراکز خدمات جامع سلامت برگزار شد.

او بیان داشت: مسئول بهداشت خانواده اهمیت برخی از شاخص‌های کیفی برنامه مانند بهداشت روان، تغذیه، آزمایشات دوران بارداری و ارائه خدمت به موقع به مادران باردار مناطق صعب العبور را مطرح کرد و  پزشکان و ماما‌های تیم سلامت به بحث در این زمینه پرداختند.

کاظمی افزود: مقرر گردید برنامه ریزی دقیق و منسجم برای استفاده هدفمند از وسیله نقلیه کمک دار  در اعزام به مناطق صعب العبور و ارائه خدمات به مادران باردار صورت پذیرد و کارشناس بهداشت روان و تغذیه با برنامه ریزی قبلی بمنظور ویزیت مادران پیش از بارداری، بارداری تا ۴۲ روز پس از زایمان بصورت ماهیانه در مراکز خدمات جامع سلامت حضور یابند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اندیکا ادامه داد: برای انجام برخی آزمایشات دوران بارداری در آزمایشگاه شهرستان امکانات لازم مهیا گردد و برای شناسایی به موقع مادران باردار، واحد بهداشت خانواده ماهیانه لیست زوجین مراجعه کننده به مرکز مشاوره را در اختیار مراکز خدمات جامع سلامت قرار دهد در همین زمینه مقرر گردید با واحد سلامت خانواده مسجدسلیمان نیز مکاتبه شود.

انتهای پیام/م  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.