عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

‌می‌توان تولید نفت را به ۸.۵ میلیون بشکه رساند؛ چین قدرت اول اقتصاد دنیا خواهد شد

آقامحمدی گفت: چین بزرگترین مصرف کننده نفت جهان بوده و ایران می‌تواند برای فروش نفت به این کشور تولیدش را به ۸.۵ میلیون بشکه برساند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی آقا محمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مشروح خبر ۲۱ اظهار کرد: چین طی ۱۰ سال آینده رتبه اول اقتصاد جهان خواهد شد، قبل از اعمال تحریم ها این کشور به ایران فشارهای احتمالی را گفته بود و همین موضوع منجر به ارتباط صمیمی با این کشور شد. منابع مازادی که در اختیار این کشور است ما را بر آن داشته تا تبادلات تجاری خود را هدفمند تر کنیم.
 
وی افزود:  کانال ارتباطی ایران و چین در دوران تحریم حفظ شده است، به طور مثال چین بزرگترین مصرف کننده نفت دنیاست و ایران نیز جزو تولید کنندگان بزرگ نفت در دنیاست. باید تولید نفتمان را به ۸.۵ میلیون بشکه برسانیم البته با توجه به تحریم ها و اعمال فشارها این امر نشدنی به نظر می رسد ولی زمانی که قرار داد خود را با کشورهایی نظیر چین محکم منعقد کرده باشیم قطعا پشتوانه تولید خواهیم داشت. باید تولید را افزایش دهیم چرا که عربستان به ۱۱ میلیون بشکه، آمریکا ۱۰ میلیون بشکه و روسیه به ۱۰ میلیون بشکه تولید ارتقا یافته اند.
 
آقا محمدی ادامه داد: در نتیجه اگر تولید نفتمان را افزایش ندهیم از بازار جهانی کنار خواهیم رفت، ما نیز برنامه های گسترده ای در این زمینه داریم.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نگاه مثبت ایران برای همکاری با کشورهای شرقی گفت: زیرساخت های خوبی فراهم شد اما غربی ها حتی روزنه ای برای تبادلات تجاری باز نگذاشتن در نتیجه نگاهمان برای رشد اقتصادی کشورمان حتی با روی خوش غربی ها به شرق باید باشد.
 
وی در پایان گفت: چین در حوزه های مختلفی از جمله صنعت، تکنولوژی و فناوری پیشرفت بسیار زیادی داشته است، ما نیز می توانیم با ظرفیت های موجود و سرمایه گذاری خارجی در این کشور، به رشد اقتصادی برسیم. راه اندازی شرکت های دانش بنیان با همکاری این کشور افق روشنی را برایمان ترسیم می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد.
۱۹:۴۸ ۱۷ تير ۱۳۹۹
این موضوع با آرمان دور شدن از اقتصاد تک بعدی(وابسته به فروش نفت خام) تناقض دارد. اگر تولید و فراوری کنیم آنرا به محصولات دیگر و صادر کنیم و از خام فروشی دست برداریم، شاید بهتر باشد.
United States of America
شتر در خواب بیند پنبه دانه
۱۹:۵۲ ۱۵ تير ۱۳۹۹
در خواب بیند
Germany
ناشناس
۰۸:۳۲ ۱۴ تير ۱۳۹۹
این ثروت نسل های آینده هم هست نگذارید فنا شود !
آخرین اخبار