اولیانوف: آژانس هیچ موردی درباره پنهانکاری ایران کشف نکرده است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، ادعاها درباره نقض معاهده «ان‌پی‌تی» و پنهانکاری ایران در خصوص برنامه هسته‌ای خود را تنها سوء تعبیر از شرایط توصیف کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر بر عدم پنهانکاری ایران در خصوص برنامه هسته‌ای خود تاکید کرد.

دیپلمات روسیه در نهاد‌های بین المللی در وین در پیامی در حساب توئیتر خود آورد: دو اشتباه واقعی: آژانس هیچ موردی از پنهانکاری ایران را کشف نکرده است. ایران معاهده منع گسترش جنگ افزار‌های هسته‌ای را نقض نمی‌کند. (این دو) مورد واضح از سوء تفسیر از یک شرایط واقعی است.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین پیشتر نیز اعلام کرد برخی از کارشناسان آمریکایی به طور جدی مدعی هستند که ایران در حال نقض کامل تعهدات ان. پی. تی است. چرا دیگر کارشناسان جهان و از جمله آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام از این واقعیت وحشتناک مطلع نیستند؟ 

شورای حکام آژانس اخیرا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها به دو سایت در این کشور نشود. در متن این قطعنامه آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس بدون تاخیر پاسخ دهد.

کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان پیش از این در بیانیه‌ای با موضوع آنچه «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، منتشر کردند. در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت صورت گرفته است.

اخیرا رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی گزارشی مدعی شده بود که ایران اجازه دسترسی به دو سایت هسته‌ای خود را به آژانس نمی‌دهد. ادعایی که از سوی نماینده دائم روسیه در آژانس رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
پس چه مرگتونه هی تحریم تحریم
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۰۹:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
از تابلوی پشت سر آژانس بین المللی انرژی هسته ای ،
خیلی خوشم می آید ، کشویی باز می شود ، برای روحیه های حساس اورگونامیک است ،

پ ، ن ،
مرگ بر یوکیو آمانو ، مرگ بر جنگ جهانی ، مرگ بر عقل ناقص بشر .
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۴ تير ۱۳۹۹
مرگ بر عقل ناقص بشر ??? مرگ بر بشرا باعقل ناقص
آخرین اخبار