المسیره: یمن راهبرد خود را در قبال تجاوزات برتری داده است

گزارشگر شبکه المسیره با اشاره به حملات اخیر یمنی‌ها به پایتخت عربستان اعلام کرد یمن راهبرد خود را بر سیاست تجاوز سعودی‌ها برتری داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، راهبرد حمله در برابر حمله و ریاض در برابر صنعا بر عربستان سعودی و ائتلاف متجاوزش تاثیر گذاشته است.

طالب الحسنی، گزارشگر این شبکه، گفت: با اجرای راهبرد نیرو‌های یمنی مبنی بر حملات گسترده به عمق خاک عربستان در ازای هرگونه حمله به یمن، مسئولان سعودی به تکاپو افتاده‌اند. زمان زیادی از حمله به مراکز مهم عربستان در ریاض نمی‌گذرد -حملاتی که در دل ریاض صورت گرفت و در تاریخ عربستان بی سابقه بود- که نیرو‌های یمنی حملات جدیدی را به اجرا گذاشتند.

او افزود: ناظران، این پرسش را مطرح می‌کنند که یمنی‌ها چگونه بدون داشتن متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی و در شرایط محاصره موفق شده‌اند در برابر عربستان که از حمایت آمریکا و اسرائیل و اروپایی‌ها برخوردار است بایستند؟ یمنی‌ها نه تنها در برابر تجاوزگران ایستادند بلکه نیروی نظامی خود را تقویت کردند و این در حالی است که یمن از سوی جامعه بین‌الملل تحت تحریم تسلیحاتی قرار دارد. اکنون این یمن است که راهبرد خود را بر سیاست تجاوز عربستان برتری داده است.

این گزارشگر اضافه کرد: سازمان ملل هم در همکاری آشکار با متجاوزان چشمان خود را بر محاصره اقتصادی یمن بسته است. این سازمان فقط به ارائه آمار‌های غم‌انگیز از یمن بسنده می‌کند و هیچگاه به سراغ علل و اسباب واقعی نمی‌رود. اما سیاست تحریم و محاصره اقتصادی هم کاربرد خود را از دست داده و بحران اقتصادی از داخل در حال خوردن عربستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۴ تير ۱۳۹۹
درود به مردم شریف یمن
آخرین اخبار