الزام استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان مرکزی از فردا /حضور در قبرستان‌های استان مرکزی ممنوع شد

قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی تصویب کرد: از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در اما کن عمومی اجباری شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی با حضور اعضا و مسئولان ادارات مربوطه در اراک برگزار شد و در این نشست فرمانداران از وضعیت کرونا در شهرستانهای حوزه مسئولیتشان گزارش دادند.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این نشست گفت: از فردا ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در بانک ها، ادارات، بازارها، و فروشگاه‌ها و همه اماکن عمومی اجباری است و با افراد سهل‌انگار طبق ضوابط پیش بینی شده که برخورد قاطع می‌شود.

آقازاده افزود: اقامه نماز جماعت همچنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد پابرجا است، اما اگر روند بیماری همچنان صعودی باشد ممکن است در نشست بعدی ستاد پدافند زیستی استان در زمینه نماز جماعت و نماز جمعه محدودیت‌هایی اعمالخواهد شد.

او اضافه کرد: برگزاری مراسم خانوادگی و عروسی در شهر‌ها و روستا‌ها منوط به اطلاع قبلی و اخذ مجوز از اداره اماکن نیروی انتظامی است که طبق ضوابط خاص تنها با شمار محدودی موافقت خواهد شد و اگر مراسم زیرزمینی و فاقد مجوز مشاهده شود طبق مصوبه پدافند زیستی با برگزارکننده برخورد خواهد شد.

حضور در قبرستان‌های استان مرکزی ممنوع شد

استاندار مرکزی بیان کرد: برای کند کردن آهنگ انتشار ویروس و کمک به مهار بیماری حضور در آرامستان شهرستان‌ها و مرکز استان تا اطلاع ثانوی ممنوع است وبرگزاری مراسم ترحیم اموات در مساجد و انتقال فرد فوت شده به در منزل قبل از به خاک سپردن ممنوع است و با افراد خاطی برخورد می‌شود.

او ادامه داد: ادارات دولتی هم باید حفظ سلامت مردم را سرلوحه کار خود قرار دهندو از برگزاری هرگونه نشست و مراسم نظیر مسابقه، گردهمایی و راهپیمایی در فضای باز و بسته به هر مناسبتی پرهیز کنند.

آقازداده با بیان اینکه شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان مرکزی در بازه زمانی محدودی ۲ برابر شده تا کید کرد ک همه باید رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

او تصریح کرد: اگر مردم به صورت هدفمند و مسئولانه همراهی نکنند ممکن است ظرف ۲ تا سه هفته آینده استان مرکزی با بحران جدی کرونا مواجه شود و پیک جدید بیماری در شهریورماه به گونه‌ای باشد که امکانات درمانی و تاب‌آوری نیرو‌های درمانی و شهرداری‌ها جوابگو نباشد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و افزایش سفر‌ها در تعطیلات اخیر باعث شد تا شیوع کرونا در استان مرکزی شدت بگیرد و هیچ کس نباید خود را مصون بداند و همه رفتار مسئولانه در قبال کرونا را سرلوحه قرار دهند.

او اظهارکرد: استان‌های همسایه مانند لرستان، قم و همدان در وضعیت شیوع کرونا قرمز قرار دارند و کمترین سهل انگاری می‌تواند در زمان کوتاهی استان مرکزی را به سمت وضعیت دشوار و شکننده ببرد.

کرونا ویروس اواخر بهمن ماه وارد کشور و ۳۱ بهمن ماه اولین موارد در استان قم مشاهده شد و روز اول اسفند ماه اولین ابتلا به این بیماری در استان مرکزی اعلام شد و استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کویید ۱۹ را اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزو اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد و اکنون استان مرکزی در وضعیت زرد است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.