معاون بهداشت وزارت بهداشت:

استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند

رئیسی با اشاره به شروع خیز بیماری گفت: استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی امشب ۱۴ تیرماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی تصمیمات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه استفاده از ماسک ۸۵ درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می‌کند گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که همه باید به رعایت آن بپردازند بحث فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

او با اشاره به اینکه خیز بیماری در کشور شروع شده است، عنوان کرد: عدم رعایت پروتکل‌ها و باز شدن برخی از مجامع تجمعی سبب افزایش بیماری در کشور شده است لذا یکی از موثر‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های جلوگیری از انتقال ویروس استفاده از ماسک است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: مردم باید به رعایت اصول بهداشتی و استفاده از ماسک بپردازند، نیاز است تا خودمان و دیگران را از انتقال بیماری و ویروس محافظت کنیم.

رئیسی با اشاره به اینکه تجمع زیاد افراد شانس انتقال بیماری را بالا می‌برد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم در چند ماه اول ابتدای بیماری حدود ۸۰ درصد بود، اما بعد از عادی سازی رعایت پروتکل‌ها به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است البته داشتن پروتکل‌ها به تنهایی کارساز نیست.

تدوین پروتکل بهداشتی برای ۱۳۰۰ شغل

او با اشاره به اینکه برای ۱۳۰۰ شغل پروتکل نوشته‌ایم؛ عنوان کرد: مردم بهترین ضمانت اجرا برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی محسوب می‌شوند لذا این موضوع یک نوع پذیرش مسئولیت اجتماعی است.

رئیسی اظهار کرد: سطوح نظارت مردمی را اعلام کرده‌ایم که اگر مردم با موارد تخلف مواجه شدند بهتر است گزارش دهند، بعد از تشدید نظارت‌ها ۲۸۲ هزار واحد را پلمپ کرده ایم، زیرا این واحد‌ها رعایت موازین بهداشتی را نداشتند.

در ادامه این برنامه رضایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تا اواخر اردیبهشت تعداد بیماران بین ۸۰ تا ۱۲۰ نفر بود، گفت: این تعداد بعد از عید فطر شیب صعودی به خود گرفت و از اسفند سال گذشته تاکنون ۱۳۲ هزار نفر در بیمار یابی شناسایی شدند.

ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهار کرد: از اوایل اردیبهشت ماه به بعد تعداد مبتلایان به کرونا بیشتر شده است، خوشحالیم که مصوبه‌های رعایت نکات بهداشتی ضمانت اجرایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۹
یعنی ۱۵ درصدپیشگیری نمیکنه و هنوز خطر ابتلا هست پس باید تماس های اجتماعی و غیر ضروری کاهش پیدا کنه
امیدوارم در شهرهایی که قرمز اعلام شده جدی تر برخورد بشه و ممنوعیت تردد اعمال بشه وگرنه فایده ای نداره
آخرین اخبار