۲۰ شخصیت از بزرگان کرمانشاهی زینت بخش معابر می‌شود

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه گفت: خیابان‌هایی از کرمانشاه به نام مفاخر شهر خوانده می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مهدی عبدالمالکی معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه  با بیان اینکه خیابان‌هایی از کرمانشاه به نام مفاخر شهر خوانده می‌شود گفت:در فاز نخست این اقدام، نام ۲۰ شخصیت از بزرگان کرمانشاهی زینت بخش معابری از کرمانشاه می‌شود.

مهدی عبدالمالکی افزود: این اقدام همزمان با هفته فرهنگی کرمانشاه و به مناسبت پاسداشت روز قلم صورت پذیرفت و سعی شده، بسیاری از مفاخر و استادان شناسایی و کوچه و معبر محل سکونتشان به نام خودشان نامگذاری شود.

او با اشاره به تاکید و موافقت شهرداری کرمانشاه با این پیشنهاد افزود: مقدمات این طرح مدت‌ها پیش در کمیته نامگذاری شورای شهر مطرح شد و بعد از ارائه در صحن علنی شورا مجوز لازم را برای اقدام دریافت می‌کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه مباحث مرتبط با هویت، همچون هویت ملی و بحران هویت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروزه در کانون توجه صاحب‌نظران قرارگرفته است، گفت: تکرار اسامی مفاخر در میان شهروندان می‌تواند در هویت بخشی به نسل جوان شهر مؤثر واقع شود.

عبدالمالکی با اشاره به تاثیر این امر در هویت بخشی به محلات شهر کرمانشاه بیان کرد: نام‌گذاری میادین، بزرگراه‌ها و خیابان‌های مهم شهر به نام این مشاهیر و مفاخر، نشان از تاریخ فرهنگ و هویت یک شهر دارد.

او بیان کرد: این امر با دستور شهردار کرمانشاه، همکاری معاونت خدمات شهری و اداره زیباسازی شهرداری و تأیید شورای اسلامی شهر و در اسرع وقت انجام خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار داشت: بیش از نیمی از سردیس مفاخر کرمانشاه با همکاری حوزه هنری آماده شده که با تکمیل این اقدام، افتتاح پارک مشاهیر نیز در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
باسلام
اگر جملات ارزشمند با ذکر منبع که حاوی پیام هایی در جهت ارتقای فرهنگ و تامل انسان در مکان های مناسب و تاثیر گذار هم استفاده شود خوب است .