خواب وزارت صمت و بندبازی هلدینگ زیرمجموعه شستا / ۱۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان از جیب کارگر و بیت المال می‌رود؟

چندسالی است که به مرور آثار تخلفات و انحراف در خصوصی سازی شرکت‌های دولتی، یکی پس از دیگری نمایان می‌شود.

خواب وزارت صمت و بندبازی هلدینگ زیرمجموعه شستا / ۱۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان از جیب کارگر و بیت المال می‌رود؟به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چندسالی است که به مرور، آثار تخلفات و انحراف در خصوصی سازی شرکت های دولتی، یکی پس از دیگری نمایان می شود؛ خصوصی سازی هایی که با شرایط ایده آل کیلومترها فاصله داشتند.

هپکو، آذرآب، کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، آلومینیوم المهدی و چندین و چند واحد تولیدی دیگر روزی روزگاری نمونه های بارز غول‌های صنعتی ایران بودند.

غول هایی که در سال های گذشته بی توجهی ها و سوء مدیریت ها، زمین گیرشان کرده و بلای این روزها را بر سر قشر کارگر، تولید و بیت المال آورده است.

"شرکت بین المللی حمل و نقل و خدمات دریایی آبادان" یکی از همین شرکت هاست؛ آنطور که بر سردرشان نوشته اند، بزرگ‌ترین شرکت حمل و نقل کشور با ۶۰ شعبه فعال در سراسر کشور و بیش از ۳۵۰ نوع کامیون و کشنده‌های باری و ترانزیتی.

طبق " اسناد" رسیده به "باشگاه خبرنگاران جوان" شرکت آبادان نزدیک به ۴۰ قطعه زمین و ملک مرغوب در سراسر کشور و البته پایتخت دارد.

مرغوبیت این زمین ها گویا بوی کباب را به مشام برخی ها رسانده، گزارش پیش رو پرده از سو مدیریت جدی در واگذاری دو زمین بزرگ این شرکت در برخواهد داشت.

فرار از شفافیت؛ اولین تخلفِ قانونی!

تهران - بزرگراه فتح (جاده قدیم کرج) - کیلومتر ۵-شرکت حمل و نقل و خدمات دریایی آبادان، این نشانی "دفتر مرکزی" شرکت است که از ابتدای فعالیتش درسال ۱۳۵۳ در آنجا مستقر بوده است.
نقشه
دو قطعه زمین در صنعتی‌ترین منطقه پایتخت با متراژی نجومی، بالغ بر ۱۳۵ هزار متر (۱۳.۵ هکتار) بر اتوبان اصلی.

این زمین در ابتدا در لیست مزایدات شستا بوده اما خیلی سریع از لیست خط می‌خورد؛ مزایده بهترین راه فروش است اما نه به هرکسی که "بخواهید"، به کسی که "بالاترین" پیشنهاد را می دهد.

سامانه ای در کشور وجود دارد به نام "سامانه تدارکات دولت"، سامانه ستاد.

عسگری سرپرست سامانه ستاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان می‌کند: هرگونه معاملات هرگونه خرید و فروش به هرنحوی در شرکت های دولتی و نهاد های عمومی غیر دولتی (نظیر شستا و شرکت های تابعه آن) "باید" از طریق سامانه انجام و همه مستندات آن ثبت شود.

ستاد ایران اتاق شیشه ای هرگونه معامله ای بین  این صدها دستگاه مشمول قانون است؛ کوچک ترین تخلفی روی میز ناظران و البته در دیدگاه همه مردم قرار می گیرد؛ مدیران شرکت آبادان هم این موضوع را به خوبی می‌دانند.

پس باید قانونی پیدا کرد که از این اتاق شیشه‌ای بیرون رفت؛ قانون، اما ماده ۹ دستورالعمل نحوه شناسایی، ارزش گذاری و واگذاری املاک مازاد سازمان/صندوق‌های بیمه اجتماعی است.
ماده 9 قانون ارزش گذاری دارایی ها

در این ماده واگذاری های درون گروهی شستا مستثنی از برگزاری مزایده عمومی است؛ در نتیجه نیازی هم به ثبت در سامانه تدارکات دولتی نیست.

۱۳.۵ هکتار زمین "اصلی" شرکت آماده شده برای فروش؛ اما به چه کسی؟ به شرکت بالادست و سهامدارعمده آبادان  یعنی "هلدینگ سیمان تامین"
اسناد شرکت آبادان

حسن زاده عضو هیئت رئیسه کانون وکلا در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان به ما یادآور می شود که به موجب آن حتی اگر شرکت بالادست بخواهد خرید و فروشی با شرکتی که در آن سهام دارد، انجام دهد، برای جلوگیری از وقوع فساد باید مجوز هیئت مدیره و مجمع عمومی را داشته باشد، تا تخلفی-فساد- شکل نگیرد

گرفتن مجوز از هیات مدیره یکدست آبادان کار سختی نیست اما هنوز مجمع برای دریافت مجوز دوم تشکیل نشده است و مجوزها تکمیل نیست؛با این وجود اما مبایعه نامه فروش زمینِ جاده قدیم بین "شرکت آبادان" و "سیمان تامین" در شلوغی های سه چهار روز آخر اسفند ۹۸ امضا می شود.

اسناد شرکت آبادان

"آتیش زدم به مالم" جمله معروف حراجی ها که این بار در فروش یک شرکت بزرگ حمل و نقلی هم صدق می‌کند!

ملک یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومانی که ۲۱۹ میلیارد تومان قیمت خورد!

با حال و هوای این روزهای قیمت ملک در تهران، نیازی به توضیح برای ارزش این زمین ها نیست اما پرس و جویی ساده از بنگاه های مشاور املاک برای اطمینان لازم است.

کف قیمت ملک صنعتی در اینجا از متری ۵ میلیون تومان تا متری ۲۰ میلیون تومان بسته به نوع کاربری (فعال یا متروک)، متراژ، انشعاب، املاک و مستغلات داخل زمین متغیر است.

سراغ یکی از مشاوران املاک صنعتی می رویم و از او درباره قیمت زمین صنعتی در حدود بزرگراه فتح می‌پرسم. می‌گوید در این منطقه، زمین صنعتی یک شرکتی که چندسالی است بلااستفاده افتاده متری ۱۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

۱۲ میلیون هم نه، بیایید متری ۱۰ میلیون تومان را برای زمین این منطقه در نظر بگیریم. با یک حساب سر انگشتی ۱۳۵ هزار متر زمین شرکت آبادان، یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان می‌ارزد. تازه زمین شرکت آبادان متروکه نیست و دفتر شرکت از ۴۵ سال پیش تا حالا در آنجا مستقر است.

مبایعه نامه را ورنداز می‌کنیم و خبری از ۱۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان نیست؛ این ۱۳.۵ هکتار زمین یا به قول کارگران قدیمی شرکت آبادان، خانه و شناسنامه این شرکت، متری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت خورده؛ یعنی ۲۱۹ میلیارد تومان! 
ارزش ملک شرکت آبادان

 این سوال برای ما هم پیش آمد که ارزان فروشی این زمین چه سودی به حال هلدینگ "سیمان تامین" که سهامدار اصلی شرکت آبادان است دارد؟ به عبارت دیگر ازینکه ملکش را ارزان قیمت این جیب به آن جیب کند چه سودی می برد؟

پاسخ را در صحبت‌های مشاوران املاک و گشت و گذاری در منطقه جویا می‌شویم؛ قیمت هر متر ملک با کاربری تجاری در اینجا از ۱۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود! ساده‌تر بگوییم اگر فقط برای ملک آبادان مجوز تغییر کاربری گرفته شود ارزش زمینش به ده برابر آن ۱۳۵۰ میلیارد تومان میرسد؛ به عبارت دیگر قیمت زمین آبادان ارزشی بالغ بر ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پیدا میکند!

وزارت صمت بی اطلاع؛ شرکت بازرگانی دولتی تماشاچی

شرکت آبادان چندین سهام دار دارد؛ از کارگرانی که سالها عمرشان را در آن کارخانه گذاشتند، تا شرکت بازرگانی دولتی که اموال بیت المال را تحت تملک دارد؛  پس باید با این زمینه چینی ها کنار می رفتند تا این جواهر صنعتی در تهران، تماما نصیب سیمان تامین شود؛ حالا اینکه چه کسی قرار است طرف قرارداد ساخت و ساز در زمین شرکت شود و کاربری اش را تغییر دهد موضوعی است که بعدها مشخص می شود.

اتفاقات در آبادان ابعادی به مراتب پیچیده تر دارد؛ مهره های بسیاری چیده شده و جاده های زیادی صاف شده تا این زمین ها که شاید عنوان جواهر برایشان کم باشد، به این سادگی و بدون هیچ گونه نظارتی به فروش برسند.

حدود ۶۸.۵  درصد مالکیت حمل و نقل بین المللی آبادان با وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی یعنی شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا (هلدینگ سیمان تامین – شرکت بازرسی کالای تجاری ایران- ایران سازه)، ۳۰ درصد مربوط به وزارت صنعت معدن و تجارت یعنی شرکت بازرگانی دولتی (شرکت عمرانی طریق القدس) و ۱.۵ درصد باقی مانده نیز سهام کارگران است.
اسناد شرکت آبادان

آبادان منحل می شود؟

با توجه به اینکه سهام ممتاز در اختیار شستا است، مدیر شرکت با حکم محمد رضوانی‌فر به‌ عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) انتخاب شده است.

اسناد شرکت آبادان

اصغر سلطانی کارشناسی-علوم سیاسی دارد و تخصص اصلی اش فعالیت های حقوقی است.

اصغر سلطانی کارشناسی-علوم سیاسی

نبود سابقه کافی در این حوزه که لازمه دریافت برخی مجوز ها برای مدیرعامل است سبب شده تا سلطانی هنوز نتواند پروانه فعالیت حمل و نقل "بین المللی" را تمدید کند.

به عبارت دقیق تر بزرگ ترین شرکت حمل و نقلی کشور امکان ترانزیت بین المللی را ندارد و این یعنی چشم پوشی از بخشی درآمدی که میتواند ارزی هم باشد.

اصغر سلطانی کارشناسی-علوم سیاسی

غلامحسین دغاغله مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا در گفتگو با ما "تایید" می کند که شرکت حمل و نقل بین المللی آبادان یکی از شرکت های "سود ده" در حوزه حمل و نقل بوده اما نزدیک به دوسال است شرکت به دلیل سوئ مدیریت به زیان افتاده و روند دیگری را طی میکند. البته وی تاکید می کند که در حال حاضر شرکت هیچگونه بدهی به رانندگانش ندارد.

مدیران سابق این شرکت که -به علت تهدید های جانی!- از ما خواسته اند نامشان فاش نشوند اضافه می کنند برای زیان ده نشان دادن شرکت، مدیران به دنبال وصول مطالبات نبوده و حتی با استخدام بستگان و آشنایان با حقوق های نجومی، هزینه های جاری را هم به شدت افزایش داده اند.

مثلث یکدست هیئت مدیره، حقوقی و مالی تا اینجا فقط جاده را صاف کرده است؛ اخراج نیروهای قدیمی و کاربلد، افزایش هزینه ها، عدم وصول مطالبات و کاهش درآمدها نتیجه ای جز انباشت زیان در شرکت را در پی ندارد.

در این شرایط گویا هیئت مدیره به ظاهر میخواهد برای جبران آن زیان‌ها املاک "مازاد" شرکت را بفروشد. اما سوال اینجاست که آیا زمین اصلی شرکت که درآن سال‌ها فعالیت کرده و می‌کند، زمینی مازاد و بلا استفاده است یا آن حدود ۴۰ زمین دیگری که هم سند دارند (برخی شش دانگ و برخی قولنامه ای) و هم بعضا سالهاست بلااستفاده افتاده اند؟!

طبق اسناد، این شرکت حمل نقل و خدمات دریایی، فقط چند ویلا در لواسان دارد!

اسناد شرکت آبادان

همینطور ده ها زمین دیگر با کاربری هایی که به فعالیت این شرکت ارتباطی ندارد و فروششان نه تنها مشکلی برای شرکت نداشته بلکه مدیران مجموعه می‌توانستند با فروش آن ها یا به عبارت دقیق تر مولد سازی این دارایی ها،سرنوشت این بنگاه اقتصادی را جور دیگری رقم بزنند.

وضعیت شغلی  ۷۰۰ کارگر این شرکت بزرگ نگران کننده است؛ کمی جزئی‌تر نگاه کنیم اگر هر خانواده را ۴ نفر در نظر بگیریم، معیشت نزدیک به ۲۸۰۰ نفر در معرض خطر قرار دارد؛ کارگرانی که تا لحظه نگارش این گزارش نزدیک به ۱۰۰ نفرشان اخراج شده و با برخی هم قرارداد‌های کاری “یک ماهه” امضا شده است. قراردادی که دست کارگران را برای هرگونه مطالبه‌ای می‌بندد.

"باشگاه خبرنگاران جوان" برای رسیدن به پاسخ سوالات خود این پرونده را تا روشن شدن همه ابعاد آن "پیگیری" خواهد کرد.


بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۲
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۷ ۲۷ دی ۱۳۹۹
وزارت صمت چه برنامه ای برای بازگرداندن شرکت آبادان به دولت داره وچه برنامه ای برای 30% سهام خود داره آیا نماینده بازرگانی در هییت مدیره توان مقابله با نفرات شستا وحامیان دولت را دارد آیا بازرگانی حرفی درمجمع خواهدداشت وازحقوق بیت المال دفاع خواهد کرد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ دی ۱۳۹۹
درپاسخ به عباس .انتصاب اقای سلطانی بامدرک علوم سیاسی درشرکت حمل ونقل بی دلیل نبوده چراکه قصد تعطیلی شرکت دربرنامه خود داشتن ضمنا شوهرخواهراین اقا دربازرگانی داره شرکت رابه ورشکستگی میرساند میگید نه عملکرد اورا بررسی کنید همه قراردادها به زیان ختم شده الله برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۳:۱۷ ۱۰ دی ۱۳۹۹
مدیرعامل با 41سال سابقه بیمه و64سال سن با مدرک علوم سیاسی درحمل ونقل ودست راست وبرادر خانم ایشان دربازرگانی با مدرک تحصیلی حقوق با سه چهار سال سابقه انتظار معجزه دارید؟ وزارت صمت باید تلاش کند نفربازرگانی درهئیت مدیره دخالت کنه و وارد بشه برای همه کارها تا ازنابودی شرکت جلوگیری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۲ مهر ۱۳۹۹
نان در خون مردم می زنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
جناب اقای سیف جنابعالی نماینده 30/سهام دولتی هستید سهام بیت المال انشالله موافقت نکرده اید املاک ابادان حراج شود وشریک خیانت مدیرعامل هلدینگ سیمان وشرکت ابادان نشده باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
وزارت بازرگانی ازخواب بیدارشده وتوافق کرده زمینهای شرکت ودفتر مرکزی شرکت بفروش برسد امیدوارم وجدان شما خواب نباشه یک مجموعه فعال با هزاران کارگر را نابود میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
لیست کارگران جهت تبدیل وضعیت رو تعیین کردی سلطانی اخه بر چه اساسی ؟؟؟
سابقه رو نگاه کردی یا چیزای دیگه رو ...............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
باشگاه محترم خبرنگاران جوان تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۴۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
ازخدا بترسيد
Iran (Islamic Republic of)
م
۲۰:۰۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
شما چی ؟ شما هم می ترسید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
اگرمیترسیدن اینطوری شرکت ونابودنمیکردن برن پرونده پولشویی واختلاس شان رادرست کنن این دفعه جای دررفتن نیست کم نون بری نکردن که خداازشان بگذره وکارگران ول کنشان باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۸ تير ۱۳۹۹
به جهنم که حمل و نقل ابادان به ضرر رسید ، چرا ان زمان یعنی دوسال پیش تنها شرکت سودده بود کسی از ان مدیر عامل قدردانی نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۹
کجاش سود میداد این همه راننده هر روز میاومد دعوا راه مینداخت 163میلیارد پولو خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
اول شما مشخص کنید طرف کی هستید اون مدیر عامل یا این مدیر عامل ؟ بنظر میاد طرف هر دو هستید ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
هر چی اون مدیرعامل که پول ها را خورد تو گوشه واحد حقوقی مواظبش بود
این یکی مدیرعامل طاقت دوریش و نداشت اورد ور دلش !!!!!!
خودش هم که بدش نمی یومد تو انظار باشه .....................
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۱۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام
اطلاعات تکمیلی و جدید در خصوص این نوع خریدهای ملک و زمین در سیمان تامین موجود است.
راه ارتباطی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۳:۱۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سلام
اطلاعات تکمیلی و جدید در خصوص این نوع خریدهای ملک و زمین در سیمان تامین موجود است.
راه ارتباطی چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بارنامه ما را به قیمت یک سوم میخرند
ومیفهمیم ظرف یک هفته واریز میشه عوامل بازرگانی
وسامانه درخرید وفروش بارنامه هم درگذشته وهمدر
مدیریت جدید دست دارند چرا رسیدگی نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
بنده احتمال می دهم دردانشگاه پیام نور هم دارد همچین اتفاقی می افتد
البته قطعی نمی دانم و درحدحدس و گمان است چرا که قبل از عید عده ای اتومبیلهای به اصطلاح فرسوده را به قیمت بسیار نازل( به گونه ای که همان موقع بعضی از خودروها حداقل ده تا پانزده برابر قیمت واگذاری در بازار خریدار داشت) خریداری کرده اند اکنون هم ساختمانها و زمینهای دانشگاه را قیمت گذاری کرده اند خرید و فروش نشده بهانه هم کاهش دانشجو و کاهش در آمد دانشگاه است ولی با توجه به فروش خودروها به قیمت نازل بدون خبر دار شدن کارکنان این مساله هم بودار است
Iran (Islamic Republic of)
ااا
۰۹:۰۴ ۱۷ تير ۱۳۹۹
قدیما باید جون میکندی تا بشی مدیر حسابداری.
Iran (Islamic Republic of)
خدا،داد
۰۷:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
باسلام و دست مریزاد به خبرنگاران زحمت کش،
این مشکل واگذاری در تمام شرکتهای دولتی که واگذار شده هست وتنها قشری که حقش پایمال شده کارگران و مهندسان شاغل در این شرکتها و کارخانجات هستند می باشد
ترا بخدا به هر دینی که اعتقاد دارید ما که هیچ،بفکر بچه های خود که فردا میخواهند شرکت و یا کارخانه ای باشد که در آن کارکنند باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۹
حتمن این موضوع مهم رو با 20 و 30 درمیان بگذارید تا رسانه ایی بشه شاید دستهای پلید و پشت پرده شناخته بشن اگر به ضرر بعضیا نباشه . خداوند حق همه کارگرا و حق همه ملت رو از اینا بگیره . ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۲:۱۳ ۱۷ تير ۱۳۹۹
سهم شستا واقعا با ارزش هست و هروز هم قیمتش میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فقط خوشم میاد هر کس دستش به جایی میرسه شروع به غارت حق مردم وحق کارگر میکنه هیچ سی هم نیست که تو ایران به داد مردم دربهدر برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
15سال دیگر به فکر حل و فصل رانت بازی های تعدادی از خدا بی خبر افتادید اجرای اصل 44 تاکنون ده ها شرکت و هزاران کارگر را بدبخت کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
حتما اونا میخواستن تنها خوری کنن شما هم بدتون اومده
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگه اونا این پول را برنمیداشتن // شما بازم این پول را به کارگر نمیدادید // بیخود برا کارگر دلسوزی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگه اونا این پول را برنمیداشتن // شما بازم این پول را به کارگر نمیدادید // بیخود برا کارگر دلسوزی نکنید
Germany
کارگر
۱۹:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
با سلام همانطور که میدانید قلب شرکت آبادان معاونت بازرگانی میباشد ، که باید یک نفر کاملا کار بلد و با سابقه در امر حمل و نقل و خبره برای جذب بار و بالا بردن راندمان شرکت مسئولییت این پست را عهده دار باشد ، حال سوابق آقای س.ک چیست؟ ایشان قبل از شرکت آبادان در زمینه حمل و نقل هیچ گونه سابقه ای نداشته است و حتی سابقه مدیریت غیر مرتبط با حمل و نقل چطور ممکن است جوانکی بی تجربه و بی سابقه در این پست کلیدی یک شرکت با این حساسیت قرار بگیرد ؟ ایشان طی این چند سال چگونه بدون مفید بودن برای شرکت هنوز حکم معاونت بازرگانی را دارد؟ حامی ایشان پشت پرده کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۱۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
دقیقا شبیهه داستان باشگاه ابومسلم خراسان ک منهل شد و زمینهای الهیه مشهد
Iran (Islamic Republic of)
م.رحیمی
۱۹:۱۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام واقعا خدا قوت که پیگیر اینگونه چپاولهای زالو صفتان هستید از قوه قضاییه هم درخواست ورود فوری وجلوگیری از انجام این معاملات راتا رسیدگی به جزئیات آن راداریم
ارادتمند شما
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به لطف و بزرگی خدا ایمان دارم که حواسش به لقمه نون ما هست ، از عید تا الان خودمو زن و بچم استرس این رو داریم که همین چندرغاز از دستمون نره و بیکار بشیم، لقمه هرکدوم از آقایون به اندازه سفره ۶۵۰ نفر از کارکنان حمل و نقل آبادان هست، توکل بخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
در شیراز بلوار مدرس هم زمین خوبی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ای خدا
چه راحت سرمایه های این ملت را به تاراج می برند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ای خدا
چه راحت سرمایه های این ملت را به تاراج می برند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ای خدا
چه راحت سرمایه های این ملت را می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ای خدا
چه راحت سرمایه های این ملت را به تاراج می برند .
Iran (Islamic Republic of)
مرگ بر آمریکا
۱۸:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
کارگره بدبخت با 3 تا بچه و 15 سال سابقه بیمه سکته مغزی کرده 4 ساله سمت چپ بدنش از کار افتاده رفته برای از کار افتادگیش بهش گفتن سمت راست بدنت سالمه برو کار کن خوب الان سالماش بیکارند کی بهش کار میده الان چیکار کننه داره گدایی میکننه خدا لعنتتون کنه بعد اینطوری بیت المال تاراج میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
دارایی تامین اجتماعی به جای اینکه مشکل مستمری بازنشستگان سلام را حل کند بی سرو صدا پول‌هایش سراز وزارت ورزش و ....در می آورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
باید توفرابورس واگذاربشه تاای فساد ریشه کن بشه دستوشون قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
باید توفرابورس واگذاربشه تاای فساد ریشه کن بشه دستوشون قطع بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
علی برکت الله ااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
گزارش خیلی خوب و کاملی بود. لطفا با همین فرمون در خصوص موارد دیگه برید جلو. البته حواس قوه قضاییه هم پیش از سهراب کشون بایستی جمع باشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۵۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
کجای این مملکت قانون داره
خیال میکنن این مملکت ارث پدرشونه هرکاری دوست دارن میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اعدام فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مشکلات معیشت هم حل خواهد شد .هسته ایی هم حل خواهد شد .وضع اقتصادی هم حل خواهد شد.
Germany
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
توکل بخدا انشالله دست خیانت کاران قطع شودشرکت ابادان دوباره به اوج وکمال میرسدباشگاه محترم خبرنگاران تشکر شمادرشکوفایی مجددابادان بزگترین شرکت حمل ونقل سهیم خواهید بود به یاری خداوند بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
نکته قابل توجه مبایعه نامه اینکه که خریدار دندون اسب پیش کشی رو هم شمرده و قرارداد فقط توسط مدیرعامل و رییس هیات مدیره در سربرگ رسمی ابادان امضا ، شماره و در تاریخ 26 اسفند 98 در دبیرخانه ابادان ثبت شده است در حالی که خریدار که سیمان تامین باشه اونو امضا نکرده .............
Germany
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
فکرکردن زرنگند فکرتیزهوشی باشگاه خبرنگاران رانکرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
این هم از دستا ورد های.........
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به همین سادگی ...این رشته سر دراز دارد .....
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۵:۴۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام مثل خیلی از جاهای دیگه که واگذار کردن کارگر بدبخت میشه یک عده هم سود میبرن مثل نیشکر ماشین سازی نیروگاه وووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تو 27 سال سابقه کارم تو حمل و نقل آبادان ندیده و نشنیده بوده که ورود به دبیرخانه ساده ( نه محرمانه ) قدغن باشه ولی مثلث هیات مدیره ، مالی و حقوقی معلوم نیست که چه کاری می کنند گفتن : هرکس وارد دبیرخانه بشه اخراج می شه ............. .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تو 27 سال سابقه کارم تو حمل و نقل آبادان ندیده و نشنیده بوده که ورود به دبیرخانه ساده ( نه محرمانه ) قدغن باشه ولی مثلث هیات مدیره ، مالی و حقوقی معلوم نیست که چه غلطی می کنند از ترس شون گفتن : هرکس وارد دبیرخانه بشه اخراج می شه ............. .
United States of America
شاهد
۱۵:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تمامی مطالب ذکر شده در خبر متاسفانه درست میباشد و خیلی نامردی های دیگه که هنوز گفته نشده و انشالله گفته خواهد شد .بامید روزی که شرکت آبادان دوباره آبادان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
وزیر کار آقای شریعتمداری هر جا رفت گل کاشت
اون از وزارت صمت
این هم از وزارت تعاون و کار
تا کی ما باید تاوان این افراد را بدهیم
40 ساله وزیره
تموم هم نمی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام ای گپ مطالب تون کم رنگ شده چرااااااا من مخاطب شما هستم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ارزون هم بخرند ولی بدست خصوصی ها بیفته اشکال نداره بهتر از اینکه فقط خاک بخوره این شرکت دنبال بهونه میگرده اگه سوده بود الان 40 سال چرا رونقی نداشته بابا بگذارید مردم وارد اقتصاد بشوند کاری که میکنید باعث میشه دیگه کسی جرأت خصوصی کردن اقتصاد ایران را نداشته باشه که اتفاقا به بسود فاسدان هست بهترین حقوق و امتیازات از بیت المال را می‌گیرند
Iran (Islamic Republic of)
سولماز
۱۵:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تورو خدا از برنامه خبری ۲۰:٣۰خواهشمندیم لااقل در گزارش خبری خود عنوان کنن که در این شرکت چه بلاهایی سر کارگران بدبخت میافته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تشکر از سربازان گمنام آقا امام زمان لطفا بازرسی
کل کشور ورود کرده وعلت رسانه ای نشدن اختلاس مدیرعامل قبل وسرکار ماندن عوامل اختلاس تا الان
مشخص شود قطع حق وحقوق کارگر وفشار بر کارگر
وحیف ومیل بیت المال آخر وعاقبت نخواهد داشت
مدیرعامل با ۶۴ سن و۴۰سال سابقه کار ‌وهمیشه ادعا میکند با اصرار وزیر این پست را پذیرفته باید به فسادفنی وعملیات اسلامشهر ودرآمدهای شعبه ها
علت خواب معاونت بازرگانی وفسادهای دیگرکه با
برنامه ریزی واخراج پرسنل با سابقه شرکت نیز همراه هست رسیدگی شود اموال مدیر قبلی چرا فروش نرفته
اگر مسولین رسیدگی نکنند شرکت نابود خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
فیش حقوقی اقای آ بعنوان معاون مالی و اداری دیگه ظرفیت نداره انقدر از تمام ایتم ها استفاده کرده و اخر سر به واحد حقوق و دستمزد که دست نشانده خودش هست می گه یه 7 روز ماموریت رو هم به فیش اضافه کن
United States of America
شاهد
۱۵:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
چرا میگید آقای آ اون اسم داره
فیش حقوقی یادگاری ، عدل و ...
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۴:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام
مثلث یکدست هیئت مدیره، حقوقی و مالی تا اینجا فقط جاده را صاف کرده است؛ اخراج نیروهای قدیمی و کاربلد، افزایش هزینه ها، عدم وصول مطالبات و کاهش درآمدها نتیجه ای جز انباشت زیان در شرکت را در پی ندارد.
لطفا به داد ما کارگرها برسید.
Germany
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
از کارا زیاد بکنین اینکه بگین ورشکست شد یا خبر رسوندنش فایده ای نداره ولی پیگیری کردن و ارایه مستندات عالیه اینجوری میشه پیشرفت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
اگر قرار است حتی یک کارگر بیکار شود تمام دارایی شرکت بفروشید و چند برابر طلب هر کارگر بهش خسارت بدید بازم کمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بله خواهشا از مدیران قدیمی و بازنشسته در تمام ارگان ها استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
لطفا بگید 20:30 گزارش تهیه کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
چه میکنه این وزارت کار
Germany
سجاد
۱۴:۰۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مدارک بیشتر رو باید به کجا ارسال کنیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
شما رو بخدا فعلا این خصوصی سازی ها رو تعطیل کنید . خصوصا در این دولت روحانی .
کارگراها رو به خاک سیاه نکشونید بیشتر از این .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بابا آخر دولته اینها خرج دارن
آخرش ببین این شرکت ها و ویلاهای لواسان به چه افرادی فروخته میشه
Germany
بي نام
۱۳:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خيلي خوبه که اين مسائل علني بشه شايد مسئولان کمي از خواب خرگوشي بيدار شوند و نيم نگاهي به وضع کارگران زحمت کش آبادان بياندازند. طي چند سال اخير با منت حقوق ناچيزي به پرسنل مرکز و علي الخصوص شهرستان ها ميدهند و خودشان حقوق هاي نجومي دارند و براي ساکت کردن پرسنل از حربه تهديد به تعديل نيرو استفاده ميکنند خدا به فرياد مظلومان برسد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
کککک
۱۲:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
چی بگم والا
Iran (Islamic Republic of)
کککک
۱۲:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آقا مصطفی عزیز لطفا آدرس ارسال اسناد ومدارک را جهت اطلاع اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
j
۱۲:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ممنون از شما
Iran (Islamic Republic of)
ق
۱۲:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
مرسی
Iran (Islamic Republic of)
کککک
۱۲:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
آقا مصطفی عزیز لطفا آدرس ارسال اسناد ومدارک را جهت اطلاع اعلام کنید
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۲:۳۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ممنون از لطفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
این شرکت طلاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
این شرکت طلاست.
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۲:۳۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
شاید هم خودشونو به خواب زدن..
Iran (Islamic Republic of)
دارا
۱۲:۲۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
گروهی مانند آفت به سرکردگی مدیرعامل شستا آقای رضوانی فر و در پس آن وزیر صمت به غارت اموال کارگران مشغولند و قوه قضائیه با این حجم اطلاع رسانی فقط نگاه می کند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام
از سید عزیزمان (آقای رئیسی)تقاضا داریم که شخصا به این ماجراهای داخل شرکت آبادان نفوذ کند وخود حقه این کارگران بیچاره رو از حلقوم امثال آوک زاده - سلطانی - هیئت مدیره های دزد ومدیر حرومزاده اداری دربیاره.
Iran (Islamic Republic of)
نرگس سپید
۱۶:۳۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به نظرم بهتره قوانین اصلاح بشن و قوانین جدید وضع بشن و افراد به وظایفشون عمل کنن. سید عزیز بنده خدا شخصا چقدر وارد عمل بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سیمان تامین و سایر شرکت ها به ثمن بخس ریخت و پاش می نمایند ۱۰ درصد سهام کارگران فروخته می شود ماهیانه از بانک رفاه برای تعهدات تسهیلات دریافت می نمایند هزینه های درمان تامین اجتماعی را چند برابر می شود. حقوق های چند ده میلیونی دریافت می نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
بهانه خصوصی سازی یا اصل ۴۴ خیانت به ایران بود خدا لعنت کنه به این اصل پتروشیمی ملی برق ملی ......به اسم خودشان زدند تا خخره ملت بجوند لعنت به این تصمیم لعنت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خانه از پای بست ویران است+خواجه در بند نقش ایوان است
خود وزارت صمت جزء سهامداران شستا است
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۲:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
شرکت حمل و نقل دریایی ابادان با توجه به سابقه طولانی در امر حمل و نقل یکی از شرکت های موفق در ایران بوده که از زمان دولت احمدی نژاد باتوجه به سیاست های دولت نسبت به خرید خدمت پرسنل خود از سال 1388 می کند و اولین کار جهت تعطیلی قسمت فنی را با بازنشسته کردن پرسنل و کم سابقه را با انتقال به قسمت اداری مالی و انتظامات به تعطیلی کشانده اند و اموال فنی و انبار و خودروهای مازاد خود را با بصورت مزایده به فروش رسانده اند ایاسازمان خصوصی سازی ازفروش اموال و زمین های شرکت اطلاع دارند 520 نفر ازپرسنل شرکت بابت سهام ترجیهی ازآنان مبلغی کسر شده و باید پایان سال 1399 اخرین قسط به سازمان خصوصی سازی پرداخت تا سهام پرسنل ازاد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
وقتی نظارتی نباشه . و اگر پرسنلی اعتراضی کنه اخراجش میکنند بدون حق و حقوق . پرسنل قدیمی شرکت از اموال و دارایی شرکت اطلاع دارند ولی کجاست گوش شنوا . وضعیت شرکت شده مثل گرگ کرسنه وسط گله . تازه به دوران رسیده ها میچاپند. شرکت درامد خوبی دارد یک مدیر لایق میتواند روزهای خوبی برای شرکت و پرسنل رقم بزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خخخخ عجب اشفته بازاریس عجب بخور بخوریه این مبلغ به این بزرگی جابجا میکنن بعد گیر دادن به اخراج چندتا کارگر بدبخت خدایا کسی به بزرگیت شک نداره ولی هرچه زودتر انتقام ما کارگرای اخراج شده رو از این دزد فاسد بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
وجدان
قانون
شرع
واقعا بعضی ها به چی اعتقاد دارند
از نماینده بپرسی برای چی این قدر خرج می کنی بشی نماینده مجلس، بلد نیست جواب بده ولی بعد چند سال با عملش درک میکنی کی بوده
نماینده شده فقط سرمایه این مملکت چپاول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
231 میلیون تومان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
نتایج خصوصی سازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۷ ۱۷ تير ۱۳۹۹
خصوصی سازی و چپاقل اموال بیت المال به اشنایانشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خدایا دادگرتویی
داد مظلومین عالم را
از ظالمین بستان
Iran (Islamic Republic of)
محمد .ر
۱۱:۱۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
ممنون از زحماتتان امید وارم که یک بررسی به عملکرد این شرکت داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۱۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام
از سید عزیزمان (آقای رئیسی)تقاضا داریم که شخصا به این ماجراهای داخل شرکت آبادان نفوذ کند وخود حقه این کارگران بیچاره را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۹
لطفا به مشکلات کارگران رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
۱۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ !!!!!!
این عدد چه جوری خونده میشه.والا ما بیشتر از میلیون بلد نیستیم بخونیم!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
لطفا یک نفر این رقم بخونه و بگه بعد از میلیارد چه رقمه
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سیزده تریلیون و ۵۰۰ بیلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
درود بر اطلاع رسانیتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تشکر از پیگیری و زحماتتان
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۰:۴۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
خدا اجرتون بده ولی به فکر کارگران هم باشید
Denmark
حسين
۱۰:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
حواستان به کارگران باشد
Iran (Islamic Republic of)
حاج خلیل
۱۰:۴۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام ممنون که اصلاح کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ تير ۱۳۹۹
لعنت بر بی لیاقتان
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۱۰:۴۰ ۱۶ تير ۱۳۹۹
منون از اطلاع رسانیتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تو این شرکت حمل و نقل کلاهبرداری بیداد میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۶ تير ۱۳۹۹
به داد کارکنان این شرکت برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۹
تو رزومه طرف نوشته بود " ارتباط با خدا و کمک به فعالیت های بشردوستانه " اونوقت استخدام شد با حقوق دو برابر و نیم و یک کارگری که 20 سال اونجا سابقه دارده و اخر سر هم حداقل حقوق اون کارگر بیچاره و ندادن و اخراجش کردن !!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی مزینانی
۱۰:۲۵ ۱۶ تير ۱۳۹۹
این شرکت حاشیه های زیادی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۶ تير ۱۳۹۹
این ها بخش کوچکی از فساد داخلی شرکت آبادان هست
متاسفانه مدیران ناکارآمد شرکت رو دارن نابود می کنند
۱۲
آخرین اخبار