خارج کردن توده مو از معده یک بیمار جوان در بیمارستان گراش

یک توده حجیم مویی یک کیلوگرمی از معده بیمار جوانی در بیمارستان گراش خارج شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد عبدالهی فوق تخصص جراحی سرطان بیمارستان گراش گفت: یک توده حجیم مویی یک کیلوگرمی از معده بیمار جوان خارج شد، این بیمار جوان ساکن بندر عباس است و با علایم کاهش وزن و کم اشتهایی روبرو بود.

او، بیان کرد: بیمار جوان ساکن بندر عباس با علائم تهوع، کاهش وزن و بی اشتهایی به کلینیک پیشگیری از سرطان گراش مراجعه کرد که پس از انجام بررسی‌های اولیه بیمار و انجام سی تی اسکن، وجود یک توده و کلاف پیچیده مویی در معده بیمار آشکار شد که به سمت روده‌ها نیز امتداد یافته بود.

عبدالهی تصریح کرد: با توجه به اینکه مو در سیستم گوارش جذب و دفع نمی‌شود، در سالیان متمادی ایجاد تریکو بزوآ یا همان جسم خارجی ناشی از تجمع مو کرده که سبب انسداد گوارش بیمار شده بود که برای ادامه درمان بیمار به گراش آمده بود.

فوق تخصص جراحی سرطان بیمارستان گراش ادامه داد: با توجه به شرایط بیمار طی یک عمل جراحی که حدود یک ساعت و نیم به طول انجامید، توده مویی از معده او خارج شد.

او، با بیان اینکه وزن این توده مویی به حدود یک کیلوگرم می‌رسید، افزود: کلاف مویی خارج شده، شکل معده و قسمتی از روده را به خود گرفته و باعث انسداد کامل گوارش بیمار شده بود.

عبدالهی درباره حال عمومی این بیمار اضافه کرد: با توجه به عمل جراحی موفق و انجام کار‌های درمانی بعد از عمل، حال عمومی این بیمار خوب است و از بیمارستان ترخیص شده است.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.