مدیر جهاد کشاورزی دامغان خبر داد؛

کشت جو در سطح ۶۴۲ هکتار از مزارع دامغان

محسن طباطبائیان گفت: امسال محصول جو در سطح ۶۴۲ هکتار از مزارع شهرستان دامغان کشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن طباطبائیان مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: امسال محصول جو در سطح ۶۴۲ هکتار از مزارع شهرستان دامغان کشت شده است.

او با بیان اینکه سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایشی نداشته است افزود: خوشبختانه عملکرد این محصول افزایش داشته و علت افزایش عملکرد نیز بارندگی‌های به‌موقع، بذر مناسب و استفاده از تکنولوژی‌های روز تولید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با بیان اینکه ۸۱ تن بذر با ارقام یوسف و گوهران در بین کشاورزان توزیع شده است تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های فراوان و به‌موقع در پاییز و زمستان سال گذشته و بهار امسال زمینه مناسبی برای افزایش عملکرد در واحد سطح فراهم شد.

طباطبائیان افزود: امسال متوسط برداشت محصول جو در هر هکتار حدود چهار تن است.

او افزود: عملیات برداشت محصول جو با نظارت پنج کارشناس برداشت و با استفاده از هفت‌دستگاه کمباین از هشتم خردادماه امسال آغازشده و تا اواسط تیرماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان به اهمیت پرداخت زکات محصول نیز اشاره کرد و گفت: زکات شکاف‌های ایجادشده بین محرومان و افراد غنی را پر می‌کند و از این طریق بهره‌برداران می‌توانند به محرومان جامعه خدمت‌رسانی کنند.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.