رئیس کل دادگستری استان اردبیل از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های بانکی در دادگستری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان اردبیل در نشست مشترک کارگروه کنترل و کاهش ورودی پرونده‌های حقوقی از راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های بانکی در اردبیل خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت شورای‌های حل اختلاف نیز باید مبنای اساسی باشد که نقش بسیار تاثیر گذار دارد.

او تصریح کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های متولی در بین مردم فرهنگ سازی کنند که کلیه امورات و خدمات بانکی و تسهیلات بر اساس بخش نامه‌ها و مصوبات بانکی مرکزی ارایه می‌شود و در این زمینه تفاوتی بین بانک‌ها وجود ندارد که این امر در بین مردم گاهی شائبه ایجاد می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به دادگستری در حوزه بانک‌ها بیان کرد: باید نظارت و آگاهی‌های زیاد در این حوزه دو چندان شود تا شاهد کاهش ورودی این پرونده‌ها باشیم.

ورود بیش از ۸ هزار پرونده بانکی در اردبیل

ابراهیمی، رئیس شورای حل اختلاف استان اردبیل نیز از ورود ۸ هزار و ۵۰۰ هزار پرونده در حوزه بانک‌ها خبر داد و افزود: این تعداد پرونده‌ها از تمانی بانک‌ها و افرادی که علیه بانک‌ها دادخواست داده بودن مطرح شده که بعضی از آن‌ها در حال بررسی و بعضی نیز بررسی شده است.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.